SVF J08-2 tegen ‘t Goy JO8-01

22 Oct 2017 | Pupillen, SVF JO08-2

Een wedstrijdverslag dit keer van een ‘ghostwriter’. Ik zal trachten het verslag in dezelfde ‘geestigheid’ te schrijven als Patrick. De verslagen zijn elke week een plezier om te lezen en doen de soms negatieve uitslagen van ONS topteam simpelweg verbleken.

Het is zaterdagmorgen 08:00 uur. Regen komt met bakken uit de lucht… Maar toch; spulletjes verzamelen, tas inpakken en rond 09:15 uur op de fiets naar SVF.

Tygo en Patrick zijn afwezig en genieten van de laatste vakantiedagen met de familie. Hierdoor hebben we een gastspeler, en wat voor één! Rens is de naam. Hij is in de kleedkamer nog wat onwennig, maar in het veld verdwijnt de schroom als sneeuw voor de zon en ontpopt Rens zich als een gelijkwaardig talent ten opzichte van onze toppers. Over de zon gesproken; bij aanvang van de wedstrijd breekt het zonnetje door en neemt deze in kracht toe……ons team is er klaar voor. Lets beat ‘t Goy!  Nog een laatste yell en we gaan beginnen.

Vigo is onze hoeder van de palen en de deklat. Voor de rest de bekende veldspelers. De wedstrijd begint. ‘t Goy zet druk. Come on boys (and girl) van SVF, wakker worden! Helaas, een uitbraak in de 6e minuut door ‘t Goy, hetgeen resulteert in 0-1. De trigger is er voor SVF. Ze zijn wakker geschut en gooien hetzelfde geschut in de strijd.  BOEM  . Een afstandspegel door Freek 1-1. Jahoeee, euforie en blijdschap én scherpte. In de 10e minuut een vuurpijl van Tim die het doel net mist. Maar, het houdt niet op! In de 11e minuut een megakans voor Tom, en als toetje van de sterke fase een knaller van Tim op de paal. De goal staat nog te trillen en ik weet zeker dat de keeper van ‘t Goy de bal alleen maar gehoord heeft…..wat een schot.

Na deze sterke fase van SVF een uitbraak van ‘t Goy, gelukkig gaat de bal net vóór langs. SVF is beresterk vandaag. Dat zie je. Dat voel je. Ook het publiek juicht, joelt én support! De zon komt sterker en sterker naar voren.☀ En daar is weer een kans voor SVF, en daar weten de boys deze wedstrijd wel raad mee; 2-1 door Tom. We gaan rusten. Even de koppies tegen elkaar houden en focus op wat de leider vertelt. Hé, de kids letten goed op (daarover later meer…)!

De tweede helft vangt aan. ‘t Goy komt beter uit de startblokken. Balen 2-2 in de 25e minuut. ‘t Goy zet aan en komt wederom voor de keeper te staan. Maar Vigo staat ook zijn mannetje vandaag en  stopt de bal. De volgende grote kans van ‘t Goy gaat gelukkig net vóór langs. Ach ja, zonder geluk vaart niemand wel. De druk neemt nu toch wel erg toe. Het is een fase van eenrichtingsverkeer zeg maar; in het nadeel van SVF. Maar dan, als donderslag bij de opgehelderde hemel. De speech van de coach, de wil om te winnen van onze boys, het water in de rust, de supporters, of simpelweg de combinatie van dit alles doet de wedstrijd volledig kantelen. ‘t Goy moet alle zeilen bijzetten. Maar SVF ruikt de winst en gaat de laatste fase in om de slag aan te gaan én vooral te winnen.

Een aanval van SVF met een goede voorzet die door een speler van ‘t Goy in eigen doel wordt gewerkt. Jammer, maar telt wel. 3-2. En dan, HET moment van de wedstrijd. Een allesbeslissende. Tom komt op eigen helft aan de bal, richt zijn focus op de goal van ‘t Goy en in één streep gaat hij in de 6e versnelling op weg naar de 4-2. Wat een actie!! Freek ziet zijn kans op 5-2 net gered worden.

Wat gebeurt er toch. Zat er iets in het water? Wat een spel en vreugde. Wat een pressie. ‘t Goy wordt eventjes weggespeeld zeg maar. We gaan door. Rens krijgt een grote kans. Maar dan, Bente doet het ‘m hoor. Met haar knie scoort ze de 5-2. Hebben we iemand ooit zo blij met een knie gezien?  Bente knuffelt en adoreert haar knie vanaf dat moment. En dan letten we even niet op en is het zomaar 5-3.

In de laatste minuten speelt vermoeidheid ook een rol en dat gaat ten koste van de concentratie, zeg maar. Desalniettemin prikt Tom de 6-3 binnen en scoort ‘t Goy in de eindfase nog 6-4. Het is genoeg. Inpakken en strik om de punten. Terecht verdiend door onze toppers! In de kleedkamer nagenieten, lekkere limonade en een traktatie van de jarige Tim. Wat smaakt dat toch allemaal beter bij een overwinning!

Rest mij als ghostwriter de gelegenheid aan te grijpen om leider en trainer te complimenteren met de groei die de groep meemaakt. Uitleg van spelregels, pass- en schiettechniek, posities in het veld enzovoort wordt met de week meer zichtbaar. Jullie inzet wordt zeer gewaardeerd!

Laten we genieten van onze talenten in de dop en met elkaar supporten en de gezelligheid uitdragen.

Tot volgende week!⚽

Uit tegen Jonathan om 08:30 uur (ja, u leest het goed, 08:30u ).

Robert Otten