SVF J08-2 tegen Jonathan JO8

28 Oct 2017 | Pupillen, SVF JO08-2

Om 7:45 uur verzamelen. Het lijkt wel een werkdag. Het is nog donker  als we vertrekken. Zal de fotograaf wel zijn flitser  bij hebben. Stipt om 8:30 betreden we omgekleed en klaar voor de start het veld. Nog even snel het balgevoel op pikken door even met drietallen te passen en Anouk schiet Vigo even in. Dat allemaal in de schemer. De koffie wordt zeer gewaardeerd, maar is niet dat lekkere bakkie ☕, dat we bij ons in Cothen hebben.

We trappen af en hebben veel balbezit. De jongens en Bente zijn aardig wakker en staan sterk te verdedigen. Er volgt een goede onderschepping van Tygo, hij spurt alleen op de goal af helaas een redding van de keeper.

Er ontstaat een beetje kluitjes voetbal op de helft van de tegenstander Tom heeft de bal, maar wordt met een forse schouder duw verdedigt. Tom laat zich niet wegduwen en verovert de bal terug en via Freek weer een grote kans op de goal.

Jonathan komt door, maar door een vuile, o nee we hadden gestemd ?, een goede sliding van Tygo. Hierdoor wordt een doelpoging voorkomen.

De ballen worden goed onderschept. Via een goede opbouw via Bente naar Tim komt de bal bij Tom, die legt de bal voor de goal bij Lars en die mist op een haar na de bal. Die opbouw is gewoon net zo goed als het huidige Nederlands Elftal of misschien wel beter.

Goede redding van Vigo. De corner leidt niet tot een doelpoging en wij kunnen weer in de aanval.

Helaas in de laatste minuut van de eerste helft een sprint van jonathan. Eerste schot wordt super gered door Vigo, helaas komt die voor de voet van een andere speler en die scoort de 1-0 voor Jonathan. Top eerste helft.

Tweede helft trapt jonathan af.

Goede onderschepping van Tom en deze sprint naar de goal, goede pegel helaas valt het schot niet tussen de palen.

Door een goede sliding van Tim wordt er wederom een goal voorkomen. Tim, vandaag gedoopt tot Beckenbauer, jaagt de bal weg.

Dan slaat de focus totaal om bij de spelers. Na wat consternatie over wel of geen hands, een scheids die zijn fluitje heeft ingeslikt, discussie onderling, krijgen we de bal niet weg en profiteert de tegenstander 2-0.

De kids zijn van slag, alle tips en tricks van Gerjan en de fanatieke supporters laten ze links liggen. Het is chaos, we veroveren de bal en zetten veel druk , maar als we de bal hebben weten we er niet door te komen.

Helaas ondanks alle druk van SVF weet jonathan weer voor de goal te komen en door een bal afwachtertje van jonathan bij de paal frummelen ze de 3-0 in.

Ze hebben een paar Speedy gonzalessen in het team. Weer een spurt van Jonathan en een blaadjes vangende keeper leid tot de 4-0. Zullen we protest kunnen aantekenen bij de wedstrijdleiding? Het veld vol met blaadjes en de rondvliegende blaadjes is gewoon te veel afleiding.  4-0 is de eindstand.

Met de penalty’s zijn we duidelijk weer de betere. Bente houdt de ballen tegen en SVF schiet ze lekker in. Onder aan de streep is het gewoon gelijkspel.

Ondanks dat de punten in Zeist blijven een strijdbaar SVF gezien.

Top gespeeld en door naar volgende week. Thuis tegen Candia om 8:45.  Deze kennen we nog van de bekerwedstrijd, tenzij ze een team switch hebben gedaan, die we met een schamele 11-0 hebben verloren. Een mooie wedstrijd om te peilen hoe het werkelijk met de groei zit, waar heel Cothen en omstreken vol lof over praat ??.

Patrick Terschegget