SVF J08-1 tegen CDW J08-3G

16 Sep 2017 | JO08-1, Pupillen

De laatste bekerwedstrijd staat op het programma. Om 09:45 mogen de kanjers van onder de 8 aantreden in de streek derby tegen CDW uit Wijk. Het is de ouders tot op heden niet gegund. Het was weer erg nat weer. Zullen ze de positieve lijn van de laatste wedstrijden doorzetten??

Na een strenge voorbespreking van Gerjan zijn de jongens klaar voor de wedstrijd. De eerste helft zet CDW veel druk en komen we moeilijk van de goal en krijgen veel corners tegen. Maar geen enkele doelpoging van CDW.  Na ruim 10 minuten komen we op de helft van de tegenstander. Helaas weten we de goal niet te vinden en scoort CDW in de break de 0-1. Een uittrap van Bente komt in de voeten van de tegenstander en 0-2.  Na minuten balbezit van SVF komt CDW weer aan de bal en weet Bente de bal net niet te keren 0-3. CDW zet weer druk. Door goed verdedigend werk van Tim, Freek en Tom komt er geen goal.  Einde eerste helft 0-3.

De tweede helft is altijd de betere. Dan zijn we wakker en hebben we alle spanning weggespeeld. We wisselen van keeper. Bente gaat voor het maken van de goal en Freek voor het houden van de 0 in de 2de helft.

Een goede verovering van de bal en na een super actie van Tim en een dromerige CDW keeper scoort Tim. Gooooooooaaaaaal 1-3. Na een inworp van CDW frummelen ze helaas de bal in het goal. 1-4. Weer een goede verovering van de bal door Lars en een goede doelpoging van Bente. Oooooooooo buitenkant paal. Lars wordt omgeduwd. Dat is Geel, daar doen ze schijnbaar niet aan op dit niet niveau. Na een hoop gepruts van CDW langs de zijlijn krijgen we de bal en via Bente komt ie bij Tygo en die scoort. Goooooaaaaal 2-4.

Even commentaar van de coach van de tegenstander op afstand houden bij het nemen van een uitbal. Kom op het zijn kinderen. Het werd ze natuurlijk te heet onder de schoenen.

Weer een poging op de goal: via Vigo komt de bal bij Bente en zo door naar Tim die een goede doelpoging doet. Helaas in de handen van de keeper. In de tegenaanval een goede redding van Freek en nu SVF weer. Zelfs de jeugd die na ons speelt geeft complimenten op het spel.  Helaas komen we niet bij de goal. En valt de tegengoal 2-5.  Dit is ook de eindstand.

Een goede tweede helft. En in theorie gewoon 2-2 gelijk gespeeld.

Weer met veel enthousiasme gespeeld, weer of geen weer. En ze weten elkaar steeds beter te vinden en gaan steeds meer samen spelen.

Conclusie: de positieve lijn is doorgezet.

De topscorers lijst:
Tom Kraan – 1
Tim van Woudenberg – 1
Tygo Terschegget – 1

De bekerwedstrijden zijn voorbij, de nieuwigheid is er van af en ze zijn klaar voor de competitie. Volgende week staat Soesterberg uit op het programma. Dan breiden we de lijst met topscorers uit.

Groet,
Dirk-Jan en Patrick