SVF J013-3G – DOVO JO13-5

25 Aug 2016 | JO13-3

Zaterdag 20 augustus 2016. Het seizoen breekt aan, na een hele zonnige en leuke Jeugdweek bij SVF op naar een eerste oefenwedstrijd thuis tegen DOVO JO13-5.

We beginnen met samen met Marco met een lekkere warming-up. Even wennen want nu zijn we in eens D-tjes, dus voetballen op een heel veld, 2x 30 minuten en buitenspel. Ook is dit team in een nieuwe samenstelling wat wennen is, je staat immers ook met 11 spelers op het veld in plaats van de 7 zoals gewend bij de E-tjes. We hebben voor deze oefenwedstrijd kinderen uit andere teams kunnen lenen want er zijn er nog wat met vakantie. Zo deden Connor, Aimee en Rob mee, bedankt !

Met het zonnetje in het gezicht gaan we van start op het gras, weliswaar 8 minuten te laat omdat de tegenpartij nog niet compleet was. We hebben heel wat vaders en moeders op de tribune en er  staan er wat langs de kant, altijd heel erg leuk!

Als snel scoort om 10.24 uur Dovo een eerste doelpunt, gelukkig laten we ons niet uit het veld slaan en knokken als echt leeuwen om de bal de andere helft op te krijgen.  Max staat lekker te keepen maar helaas mocht het niet voldoende zijn voor een 0-2. Er komt heel snel een derde goal aan maar deze wordt afgefloten door de scheidsrechter vanwege buitenspel.

We beginnen de tweede helft met vol energie en goede moed. Er komen nog meer ouders bij te staan want de eerste E-tjes in een D-elftal te zien voetballen is wel erg leuk en speciaal.

We zijn lekker aan het voetballen, soms nog op een kluitje maar overspelen en kijken waar een ieder staat in het veld lukt al best aardig. DOVO heeft immers meerdere 2de jaars D-tjes dus das ook best een pittige tegenstander.

Helaas vallen er in de tweede helft nog drie doelpunten waarmee de eindstand komt op 0-5.

Goed gedaan boys and girls! Op naar de volgende wedstrijd!

Natascha van Amersfoort

D3 1 aug 2016

Schrijf je in voor de nieuwsbrief