SVF is 2018 weer goed begonnen

10 Jan 2018 | Laatste Nieuws

Zondag 7 januari  werd, voorafgaand aan de nieuwjaarsreceptie, het oliebollen-mixtoernooi gespeeld. Zo’n 50 liefhebbers hebben, in een ontspannen sfeer, wedstrijdjes gespeeld. In de pauze samen een broodje en erwtensoep gegeten.

Om drie uur zou de nieuwjaarsreceptie beginnen, maar om twee uur zat de kantine al bom vol.
Zoals ieder jaar op deze receptie, het gebruikelijk programma. Terugblik op het oude jaar, vooruitblik naar 2018, de jubilarissen, contractverlenging trainers. Enz.

Een terugblik voor de eerste keer door het voorzittersduo Erwin Rieff en Claudia Klein. In 2017 is er veel gebeurd, zoals de bestuurswisseling. Kees Mocking en Harry van Beek namen afscheid van het bestuur, maar niet van SVF. Hun afscheid ging gepaard met een welverdiende Koninklijke onderscheiding en een ere-lidmaatschap van SVF.
De realisatie van een nieuw kunstgrasveld en de vervanging van de oude warm-waterboilers door nieuwe zonneboilers mogen niet onvermeld blijven. De overstap van zondagvoetbal naar zaterdagvoetbal was een grote stap. Het algemene beeld na een half seizoen is positief.

Vooruitblik naar 2018:
In 2018 gaat SVF verder bouwen aan een solide SVF.

1. Strategie: ambitie op voetbalgebied
2. Structuur: Hoe zijn wij georganiseerd,met wie doen we het en hoe kunnen wij maximaal aansluiten bij maatschappelijke ontwikkelingen.
3. Cultuur: Dit zijn wij, mede gedragen door onze vrijwilligers.
Dit zijn de ankers waar SVF zich op gaat richten.

Verdere aandachtspunten zijn:
• De ontwikkeling en inrichting van de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) Vanaf 25 mei geldt dat iedere vereniging moet voldoen aan strenge privacyregels.
• Het idee om binnen SVF wandelvoetbal te introduceren.
• Hoe kunnen wij seksuele intimidatie en misbruik in onze sport voorkomen. Hiervoor zullen voor vertrouwenspersonen, zoals bestuur, jeugdleiders, trainers, verzorgers een VOG (verklaring van goed gedrag) worden aangevraagd. Voor onze bestuursleden is dit inmiddels rond.

Jubilarissen:
SVF mag zich nog steeds verheugen op leden die haar vele jaren trouw blijven. Dit jaar zijn dat in het bijzonder:
25 jaar lid: Jan Willem van Rooijen, Freddy Scherpenzeel, Erik Vernooij
40 jaar lid: Ruud de Gier, Peter de Gier, Martin Balk, Dick van Dijk, Arnold van Rooijen, Nico van Rooijen
50 jaar lid: Kees van der Berg Jr, Bert van den Berg, Gerard Odijk
60 jaar lid: Cees de Kruyff
70 jaar lid: Albert Stooker.
Zij allen kregen een oorkonde en te zijner tijd zullen zij ook de bijbehorende speld ontvangen

Contractverlenging:
Trainers Edwin Bakker (selectie) en André Verbeek (A-junioren) zijn nog minimaal een jaar verbonden aan SVF. Ook onze trainer Bertus van Wijk heeft te kennen gegeven nog minimaal een jaar te blijven. Onze verzorger, Joren Wittenberg, blijf tot ieders tevredenheid ook nog minimaal een jaar.

Afscheid:
Door interne wijzigingen bij de Biga zullen wij het vertrouwde gezicht van Ton Doeser moeten missen. Jarenlang hield Ton het gras kort of sleepte het kunstgras. Was er geen tijd in de gewone werkuren dan deed Ton dat in zijn eigen tijd. Trots als een pauw was hij als de velden er weer keurig bij lagen.

Tot slot:
Een klein woordje voor Joop Balk, helaas was hij niet aanwezig, maar zijn zoon Jack en kleinzoon Julien namen de honneurs waar. De activiteitencommissie had een nieuw bordje ontworpen voor de toezichtruimte of te wel “Het Hok van Joop”. De onthulling van dit bordje kun je prachtig zien op de foto’s in het album van deze middag.

Tot slot nog een kleine anekdote. Joop was gek op een broodje bal. Vanaf heden is dit broodje in de kantine te verkrijgen onder de naam broodje BAL(K).

Na al deze plichtplegingen kon iedereen genieten van een drankje, een hapje of een oliebol. SVF kan weer terugkijken op een geweldige start van het nieuwe jaar.

Wim Terwint