SVF grijpt in de 92e minuut naast overwinning

29 Oct 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

SVF ging er vanuit dat de wedstrijd tegen Achterveld een lastige zou kunnen worden. De stand in de ranglijst zegt genoeg, maar bij winst zouden we wel op gelijke hoogte kunnen komen. Tot de 92e minuut ging het voor SVF goed, totdat in de slotfase Achterveld alsnog een gelijkspel uit de strijd wist te slepen.

SVF vertrok met een beperkte selectie naar Achterveld omdat we te kampen hebben met een fors aantal geblesseerden. Reeds binnen het eerste kwartier werd er reeds twee keer noodgedwongen gewisseld. Eerst moest Freek Scherpenzeel en later Bart van Dijk geblesseerd het veld verlaten. Rik van der Mispel en Jorrit van Dam waren hun vervangers. SVF deed niet onder voor Achterveld.

Beide ploegen kregen wat kansen in de 1e helft, waarbij gezegd dient te worden dat de beste voor SVF waren, maar de kansen werden onvoldoende afgerond of de keeper van Achterveld stond in de weg. Tot de rust bleven beide teams zoeken naar een voorsprong, maar doelpunten bleven uit.

In de 72e minuut zette SVF weer een aanval op en werd er door de scheidsrechter een overtreding geconstateerd op Rik van der Mispel en bestrafte dit met een penalty. Julian nam deze en bracht SVF op een 0-1 voorsprong. Het spel werd wat agressiever. Achterveld zette aan en ging de duels harder in. Het was echter in de 80e minuut SVF die de stand op 0-2 bracht. Met een mooie steekpass van Nick Vermeer was voor Rik van der Mispel de weg vrij naar de keeper. De eerste poging om te scoren werd verijdeld, maar Rik bleef attent en wist toch nog de bal over de doellijn te werken.

Met nog tien minuten te spelen zou dit toch een overwinning moeten worden voor SVF. Een overbodige overtreding in de 85e minuut door Julian Heijmans was voor de scheidsrechter aanleiding voor zijn tweede gele kaart en hij kon de wedstrijd verlaten. SVF was door deze commotie geheel van streek en hiervan maakte Achterberg gebruik door de druk extra op te voeren. Doelpunten konden zo niet uitblijven. Een speler van Achterberg pikte een terugspringende bal op de rand van het strafschopgebied en zijn schot betekende 1-2. In de 92e minuut wist keeper Timo de Groot een ver schot niet te verwerken. De bal ging over hem heen en zo werd de eindstand 2-2.Wat een zekere overwinning leek te gaan worden, werd toch nog een deceptie voor SVF en de supporters. Dit was niet nodig geweest.

De foto’s van deze wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint