SVF – Geinburgia

09 May 2017 | Heren zondag, SVF 1

In principe een legendarische laatste thuiswedstrijd op zondag werkte S.V.F. prachtig af. Komend seizoen gaan de Cothense selectiespelers namelijk hun wedstrijden op zaterdag spelen. Na 72 jaar op zondag de competitie wedstrijden gespeeld te hebben, gaan we met de selectie naar de zaterdag. Het zal effe wennen zijn voor iedereen, echter het kan ook wel weer een prachtige uitdaging zijn om een positieve “boost” te geven aan de club.

Geinburgia was de laatste tijd goed op dreef en toonde zich een geduchte, doch prettige  tegenstander. Een voetballende ploeg, zonder veel fysiek geweld en dat ligt S.V.F. wel. Het werd een gelijk opgaande eerste helft, met wel voor S.V.F. de beste kansen. Echter het vizier van Rigino Odijk en Mick van de Bildt stond nog niet helemaal op scherp. De rust brak dan ook aan met 0-0, met alle kansen om de tweede helft toe te slaan richting het “eigen doel”.

De wedstrijd bleef leuk om naar te kijken met twee clubs die willen voetballen en veel sportiviteit ten toon spreiden. S.V.F. werd beter, hoewel de wisselspelers nodig waren om de punten in Cothen te houden. Invaller Roel Barten zette zich achter een vrije trap en een hard schot trof door een kluwen aan spelers direct doel. De keeper van Geinburgia zag er daarbij niet goed uit, maar uiteraard deerde dat S.V.F. niet. Daarna verzond Roel ook nog een prima dieptebal, welke door Rigino Odijk op bijzonder fraaie wijze werd afgerond.  Met veel effect trof zijn “biljartachtige bal” , mede door een nuttig polletje doel.  2-0 en wedstrijd gelopen.

Mick van de Bildt strafte nog een fout van de keeper af en gaf zijn prima wedstrijd op deze wijze nog meer glans. En zo blijft een goed spelend S.V.F. in de race voor de nacompetitie inzake promotie naar de vierde klasse. Best vreemd wanneer we weten dat we komend seizoen sowieso richting vierde klasse zaterdag vertrekken, echter het is en blijft gewoon leuk om nog even via een toetje promotie af proberen te dwingen. Dan zal echter aanstaande zondag de uitslag tussen ’t Goy en J.S.V. wel gunstig uit moeten pakken. Maar mocht het alsnog lukken, reken en dan maar op dat dit alsnog groots gevierd gaat worden bij de Cothenaren.

Resume : 3-0 winst, sportieve voetballende tegenstander met leuke bestuurders, redelijk scheids en we houden zicht op nacompetitie.

Kortom : het was weer goed toeven op Sportpark De Nieuwe Kamp

Kees Mocking