SVF geeft voorsprong uit handen

29 May 2017 | Heren zondag, SVF 1

Tot tweemaal toe geeft SVF voorsprong uit handen tegen BSM

Een wedstrijd waar beide teams moesten winnen om hetzij te promoveren (SVF) of degraderen(BSM).
Onder warme omstandigheden (30 graden) begon men aan de wedstrijd.  Na vijf minuten waagde Sander Mocking een schot op doel die maar net over ging. Beide ploegen lieten duidelijk zien dat men dit lange seizoen positief wilde afsluiten. Soms gingen enkele spelers duidelijk tot het gaatje. De scheidsrechter liet dit in eerste instantie toe en hield de kaarten op zak, maar had misschien eerder geel moeten geven. Weinig combinatie voetbal en vaak de lange bal. Na 20 minuten had dit succes voor SVF. Een voortreffelijke uittrap van keeper Ewout van Rooijen. Julian Heijmans liep goed door en kon de bal in het strafschopgebied van BSM onder controle krijgen en daar de keeper van BSM twijfelde, kon hij zelfs SVF op voorsprong helpen. Dolle vreugde  (1-0).

Tot de 40ste minuut moesten de supporters wachten om weer wat moois te kunnen zien van SVF. Nadat Niels van den Berg de bal toegespeeld had gekregen, omspeelde hij prachtig de keeper maar zijn schot belandde op de lat en de keeper kon alsnog ingrijpen. Hierna kreeg BSM ook nog een paar mooie kansen die gelukkig voor SVF niet verzilverd werden en kon men gaan rusten met een voorsprong.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Bart van Dijk kwam in het veld voor Nando Koedam. Al gauw waagde Sander Mocking weer eens een schot op doel. De bal kwam buiten bereik van de keeper tegen de lat en de goed oplettende Bart van Dijk bracht SVF op een voorsprong van 2-0. De vreugde was echter van korte duur. Vanaf de aftrap trok BSM ten strijde en met succes. Er werd te slap ingegrepen en keeper Ewout werd simpel gepasseerd.(2-1). Erger was nog dat in de 20ste minuut van de 2e helft BSM een penalty kreeg, daar volgens de scheidsrechter Ewout niet op de juiste manier had ingegrepen. BSM benutte deze kans en kwam op gelijke hoogte met SVF (2-2).

Beide teams werkte hard ondanks de hitte maar het spel kreeg een bedenkelijk niveau. Vlak voor het einde van de reguliere tijd kreeg BSM nog een prachtige kans voor de overwinnende treffer. Bij een schot kwam de bal buiten bereik van Ewout op de lat. In de tweede instantie was de bal toch nog voor Ewout. Einde wedstrijd, dus twee maal vijftien minuten verlenging.

De eerste verlenging begon SVF met een wissel. Niels van den Berg, die zijn dag vandaag niet had, werd gewisseld voor Rik van der Mispel. SVF kreeg een paar goede kansen maar die werden niet benut. In de 5e minuut van de tweede verlenging benutte  Mick van de Bildt wel een kans en bracht SVF weer op voorsprong (3-2). Dit moest men toch vast kunnen houden. Helaas moest Martin Oostveen met een blessure uitvallen en Stephan Rieff nam zijn plaats in en deed dit verdienstelijk. In de 10e  minuut kreeg BSM heel makkelijk de ruimte om weer op gelijke hoogte te komen. (3-3)

Het werd nog erger. In de laatste minuut van de 2e verlenging kreeg BSM een corner te nemen. De terechtheid hiervan werd door velen in twijfel getrokken. Vier spelers stonden op één rij en een oplopende speler van BSM kon de corner moeiteloos inkoppen. 3-4 Eindstand en met deze stand moet SVF nog twee wedstrijden spelen. De eerste zal een thuiswedstrijd zijn op 2e pinksterdag.

SVF heeft de mogelijkheden die er waren om nu al te promoveren, niet aangegrepen en zullen in de herkansing moeten.

Wim Terwint

FOTOALBUM