SVF F1 – Valleivogels F1

05 Nov 2015 | Pupillen

Zaterdag 24 oktober speelt de F1 thuis tegen Valleivogels. De jongens staan op scherp en hebben er zin in. Al in de eerste minuut verovert Bram de bal en geeft een steekpassje op Toon, die haalt uit, maar zijn schot wordt tegengehouden door de keeper. In de rebound schiet Lucha maar net naast.
Valleivogels zijn aan zet, ze komen een paar keer achter elkaar tot de 16, maar worden afgestopt door Merijn, Bram, Daniel en Thomas. Er wordt hard gewerkt, Valleivogels komen er niet door. Tot SVF noodgedwongen een corner weg moet geven waaruit ook nog eens de eerste goal van de wedstrijd valt; 0-1.
Al snel wordt een tegenaanval ingezet. Een strak opgezette aanval over links, Lucha en Mika maken een 1-2’tje, schot op goal, helaas gekeerd. In de rebound maakt Toontje de eerste voltreffer voor SVF, 1-1.  Valleivogels zetten aan, Stijn krijgt de ballen uit alle hoeken op zich afgeschoten, maar houdt alles tegen! Vlak voor rust speelt Thomas twee man uit, passt op Lucha, die gelijk voor zet op Toontje. Helaas is de pass net te diep, maar de samenwerking en het snelle spel geeft vertrouwen voor de tweede helft.

Na de rust staan onze mannen onder druk, Stijn moet meteen aan de slag, houdt in een reflex een keihard schot tegen. Na een corner en een schot op de paal, is de stand nog steeds 1-1.

SVF krijgt wat meer de overhand. Thomas en Lucha werken goed samen en spelen de verdediging uit. Lucha passt naar Mika die omringt door twee verdedigers aanneemt en meteen hoog in de hoek richt: 2-1. Niet veel later passt Thomas over grote afstand naar Toon, die zijn hoofd koel houdt en de 3-1 binnen schiet.

Na deze goal volgt een rush van Valleivogels, maar onze verdediging is bij de les. Bram stopt twee keer goed af, Merijn houdt overzicht en Daniel wint een paar duels achter elkaar. Zodra SVF weer aan de bal is, krijgt Toontje een hoge bal aangespeelt, hij kopt binnen: 4-1! Alleen zijn hanenkam hangt er na deze goal wat slapjes bij.

Vrijwel direct na de uittrap fluit de scheids af. Sportieve en spannende wedstrijd, drie punten in de tas. Gewonnen! Mika Mulder