SVF – Ede/Victoria duurde drie minuten te lang

22 Oct 2017 | Senioren, SVF 1

Vandaag tegen de nummer twee van de ranglijst. Echt zo’n elftal die je geen ruimte moet geven, want voetballen kunnen ze goed. Zoals wij de laatste tijd gewend zijn  zette SVF hier veel inzet tegenover. Stoorde vroeg en gaven de tegenstander weinig ruimte. SVF gaf goed partij en het grote verschil op de ranglijst was in de 1e helft nog niet te zien in het veld. Wel kansen over en weer, maar beide keepers wisten hun doel schoon te houden.

In de 40e  minuut gaf Sander Mocking een schitterende pass op Mick van de Bildt en deze ging alleen op de keeper af. Zou het nu wel lukken !? Jazeker, en hij bracht SVF op voorsprong. (1-0)  Met deze stand ging men rusten.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Magdy Kandil kwam in het veld voor Jeffrey Westening. De 2e helft was nog geen vijf minuten  oud of Ede/Victoria kwam op gelijke hoogte. Zij wisten een goede één/twee op te zetten en deze aanval werd goed uitgespeeld (1-1) Nog geen minuut later kwamen zij zelfs op voorsprong. Een ongelukkige handsbal van Magdy werd bestraft met een penalty en zo keek SVF tegen een achterstand aan.(1-2) Trainer Edwin Bakker bracht twee wissels in Wesley Nagel voor Roel Barten en Rik van der Mispel voor Mick van de Bildt.

SVF bleef hard werken en gaf zich nog niet gewonnen. Beide teams creëerde kansen. In de 43e minuut 2e helft mocht SVF een vrije bal nemen. Julian Heijmans was hiervoor de aangewezen persoon. Hij bracht de bal hoog in het strafschopgebied. Iedereen was bezig om zijn hoofd tegen de bal te krijgen en uiteindelijk lukte dit door Jeroen de Wit en hij bracht SVF weer op gelijke hoogte.(2-2). Met één punt zou iedereen tevreden zijn en zou ook verdiend zijn geweest. De blessuretijd was al in de 48e minuut toen Ede/Victoria een vrije bal mocht nemen. Deze  werd strak in het strafschopgebied van SVF geplaatst. Een inkomende speler kreeg de ruimte om snoeihard in te koppen. Voor ons helaas 2-3 en de wedstrijd was gelopen.

Laten wij positief eindigen. Vandaag niet weggespeeld door de nummer twee van de ranglijst. SVF had zeker een punt verdiend. Deze punten zullen wij zeker de komende wedstrijden gaan pakken.

a.s. Zaterdag 28 oktober de uitwedstrijd tegen Oranje Wit. Supporters zijn hierbij van harte welkom.

Wim Terwint

FOTOALBUM