SVF – Echteld, 1e helft matig, 2e helft acceptabel

13 May 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Vandaag 2 ploegen met een gelijk aantal punten in de stand. SVF een beter doelsaldo waardoor op plek 9. Er valt dus nog wel wat te verdienen, meer zekerheid over de eindstand in de competitie.

Over de 1e helft valt weinig te melden op twee momenten na. In de 5e minuut zet Echteld een aanval op en krijgt alle gelegenheid om de bal op het doel van SVF te schieten. De bal is te hoog voor onze keeper waardoor Echteld op voorsprong komt (0-1). De wedstrijd verloopt in de 1e helft slordig van beide kanten. Vlak voor rust wordt door een speler van Echteld hands gemaakt, waardoor SVF een penalty mag nemen. Uiteraard wordt deze genomen door Julian Heijmans, die SVF op gelijke hoogte brengt (1-1).

In de 2e helft is de aftrap namens Echteld en nog voordat iedereen uit de kantine is staat SVF weer achter (1-2). Justin Schoonderwoerd heeft inmiddels plaatsgemaakt voor Rigino Odijk, hierdoor krijgt SVF meer grip op het middenveld. In de 17e minuut speelt Julian Heijmans de bal in op de vrijlopende Jorn Mocking. Op zijn beurt speelt hij de mee opgekomen Freek Scherpenzeel aan, die deze mooie aanval afrondt met een doelpunt (2-2). Hierna was het de beurt aan Rik van der Mispel die attent reageerde op een terugspringende bal en SVF op voorsprong kon brengen (3-2). Rik van der Mispel mag het veld verlaten en Roy van de Bildt neemt zijn  plaats in.

De mooiste aanval was in de 40e minuut, waarbij Jorn en Julian een hoofdrol speelden. Jorn kreeg op rechts de bal toegespeeld door Julian. Jorn speelde de bal mooi in de voeten van Julian en bracht SVF op 4-2. Even dachten wij dat de stand nog vergroot kon worden, maar een schot van Jorn was net iets te hoog om in de rechterbovenhoek te belanden.

Al met al een overwinning van SVF, dat de 2e helft beter was dan Echteld, maar gezegd dient te worden dat de 1e helft het spel van Echteld beter was. Een sportieve wedstrijd met een goed leidende en opvallend jonge scheidsrechter.

Aanstaande zaterdag 18 mei speelt SVF een uitwedstrijd tegen SVMM.

Foto’s staan in het album.

Wim Terwint