SVF – DVSA, Verdeelde punten

10 Feb 2020 | SVF 1

Het duurde 35 minuten voor ik wat bijzonders kon noteren. Eerst een schot van Kees van Dam dat rakelings naast ging en daarna een grote kans om de score te openen voor Julian Heijmans. Hij kreeg de gelegenheid om alleen op de keeper van DVSA af te gaan. Hij schrok misschien zelf van deze grote kans en was daardoor te onrustig. Te snel schoot hij de bal en deze verdween naast het doel. Verder werd de 1e helft grotendeels op het middenveld afgespeeld met af en toe een kansje voor beide teams.

De 2e helft was nog geen tien minuten oud of Nick van Vulpen kreeg een grote kans, maar zijn schot ging rakelings naast. Net als in de 1e helft was DVSA de iets beter spelende ploeg, maar de werklust die SVF hier tegenover zette compenseerde dit helemaal. Jammer dat de wedstrijd ontsierd werd door het vele praten van DVSA tegen de scheidsrechter die daar niet van gediend was, hetgeen hij al medegedeeld had aan het begin van de wedstrijd.

SVF begreep dit uitstekend, maar DVSA was hardleers en hun geschreeuw kwam niet ten goede aan hun spel, wat ook nog eens zes gele kaarten opleverde. Dom. SVF bleef collectief hard werken. Kreeg de betere kansen, maar had moeite om tot scoren te komen.  De wissels waren inmiddels alle drie ingebracht. Roy van de Bildt voor Soufian El Makrini, Rik van der Mispel voor Roel Barten en Gijs de With voor Nick van Vulpen.

Het spel veranderde hier niet door en zodoende werden te punten verdeeld net als de uitwedstrijd in Amerongen. Hard blijven werken jongens. De doelpunten zullen dan ook een keer vallen.

Aanstaande zaterdag 15 februari spelen wij de uitwedstrijd tegen SV Odijk. De thuiswedstrijd werd geflatteerd verloren met 1-5.

Foto’s staan in het album.

Wim Terwint