SVF – DVSA 3-1, een mooie afsluiting van het seizoen

27 May 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Vandaag een gezellige en drukke dag op ons sportpark, waaronder de kampioenen J012. Een volle tribune met SVF jeugd, die het 1e elftal luidruchtig kwamen aanmoedigen in hun strijd om de laatste wedstrijd van het seizoen tegen DVSA winnend af te kunnen sluiten.

SVF en DVSA, op papier twee gelijkwaardige ploegen, waren in het begin van de wedstrijd aan elkaar gewaagd. Toch liet SVF in de loop van de 1e helft zien dat SVF vanmiddag de betere ploeg was. Men creëerde volop kansen. In de 10e minuut mocht SVF een corner nemen vanaf links. De keeper van DVSA werkte de bal niet goed weg en dit werd met een mooie kopbal afgestraft door Sander Mocking (1-0). Het 2e doelpunt nam Jorn Mocking voor zijn rekening. Door en steekpass van Sander kwam Jorn vrij voor de keeper. Met weinig moeite wist hij de keeper te verschalken. (2-0)
Voor rust maakte DVSA toch nog hun aansluittreffer. Remco den Broeder kreeg de bal ongelukkig op zijn arm. De scheidsrechter kende een penalty toe en deze kans liet DVSA niet onbenut en gingen wij rusten met een stand van 2-1. Gezien de kansen had het ook 4-1 kunnen zijn.

De 2e helft was er sprake van éénrichtingsverkeer. SVF was op alle fronten de baas. Om de legio kansen te verzilveren had SVF wel veel moeite. De manier waarop SVF speelde was een lust om te zien. Nog éénmaal wist SVF te scoren. De terugspringende bal van Julian Heijmans op het doel van DVSA werd door Jorn Mocking snoeihard in het doel getrapt. (3-1) Gezien het spel van SVF kon de spelerswisseling zonder zorgen weer worden toegepast. Roel Barten, Freek Scherpenzeel en Mick van de Bildt werden ingezet voor Justin Schoonderwoerd, Rigino Odijk en Jorn Mocking. Tot slot van deze middag kregen, wegens stoppen met voetbal voor het 1e elftal, Nick Vermeer, Remco den Broeder, Timo de Groot en Freek Scherpenzeel een bos bloemen. Zo ook bloemen, als dank voor de grensrechter Erik Dekker.

Een mooi seizoen is teneinde. Een seizoen waar de wedstrijden nogal verschillend van niveau waren. Laten wij ons richten op die wedstrijden waar de spelers zelf en de supporters van genoten hebben. Ik heb mijn best gedaan met het schrijven van de verslagen en hoop dat iedereen ook genoten heeft van de foto’s. Iedereen alvast een hele fijne vakantie.

Foto’s van deze wedstrijd zijn de vinden in het album.

Wim Terwint