SVF ‘diva’s’ zetten ook nummer 4 opzij

24 Apr 2016 | Dames zondag, SVF VR1

De competitie loopt zo langzaam naar het einde toe, maar van de dames van SVF mag hij nog heel lang doorgaan. Bijna volledig op oorlogssterkte stond vandaag nummer 4 Domstad Majella op het menu. Een ijzersterke verdediging met dames die gemiddeld 1 kop groter waren dan onze dames… maar onze dames zitten nu eenmaal in een perfecte ´flow´

Zaterdagavond werd een groot deel van de groep opgehaald in een echte limo! Tot diep in de nacht werd ´op stand´ gefeest en heel Facebook stond vol met films en foto´s.

svf dames limo

Gelukkig kon het ontbijt en de lunch vandaag thuis worden overgeslagen! Wilfred Allers van De Veldpoort had onze dames namelijk uitgenodigd voor een heerlijke lunch, zodat iedereen (in het nieuwe PEPPER! Shirt) lekker wakker kon worden en de verhalen bij de foto’s konden worden uitgewisseld, nogmaals dank Wilfred !

Meid van de week Babs viel met haar neus in de boter, samen met moeder Bianca mocht ook zij aanschuiven bij de lunch en natuurlijk op de foto. Stoere meiden voetballen nu eenmaal bij SVF! Rond 1 uur op naar Cothen, waar ook nog de balsponsor op ons wachtte, uiteraard weer op de foto.

De wedstrijd was echt een strijd tussen zeer gelijkwaardige ploegen, routine en lengte bij Domstad, strijdlust en tactiek bij SVF. Doordat er maar liefst 4 wissels bij SVF beschikbaar waren, kon er flink worden geschoven met posities ten opzichte van de uitwedstrijd waar al een knappe 1-1 werd weggesleept.

Met Romy weer op de voorstopper positie, was onze ijzersterke achterhoede weer hersteld en konden we kanjer Laura doorschuiven naar het middenveld. Dit bleek geen overbodige luxe, want nummer 10 van Domstad werd helemaal uitgeschakeld en samen met Anouk en Kirsty werd de slag op het ijzersterke middenveld door SVF gewonnen. Een paar schoten op de goal van Domstad, waarvan 1 pegel op de lat van Debbie, maar de rust gingen we dus in met een 0-0 stand.

De 2e helft hetzelfde spelbeeld, langzaam ontstond er wat irritatie bij Domstad omdat wij vrij fors de duels ingingen. Er stak ook nog eens een flinke wind op, en door storen op de laatste man, kwam Manouk in balbezig en kon Anouk in schiet positie brengen. Zij aarzelde geen moment en schoot briljant over de keepster van Domstad, 1-0!

Domstad was niet van plan om hier te gaan verliezen en schakelde een tandje bij, Romy, Maaike en Kaka moesten alle zeilen bijzetten om de boel dicht te houden en een uitstekend fluitende Stefan Rief kon lekker aan de bak, complimenten voor zijn debuut met 22 van deze pittige dames. Romy speelde op en over het randje en mocht even 10 minuten naar de kant.

We besloten een extra verdediger in te brengen en Danique kwam weer terug in het veld en ook Debbie werd naar achteren gehaald. Ondanks wat hachelijke momenten voor het doel, wisten we de boel, mede door Patricia weer helemaal dicht te houden. Wederom een overwinning 1-0 . Nog 4 wedstrijden te gaan is er zelfs een mogelijkheid om nog 1 of 2 plaatsen op te schuiven, maar het linkerrijtje is nu definitief veiliggesteld!

Kijk hier voor de foto’s gemaakt door Marieke de Kruijf