SVF debuteert op bonifatiuscup

03 Jun 2019 | JO13-1, Laatste Nieuws

Donderdag 30 en vrijdag 31 mei werd er in Dokkum voor de vijfde keer gestreden om de BONIFATIUSCUP. “Bonifatiusgemeente” Wijk bij Duurstede werd op dit toernooi vertegenwoordigd door SVF JO13-1. Woensdag waren er al enkele spelers met ouders naar Dokkum afgereisd om het “terrein te verkennen”. Donderdag vroeg in de ochtend vertrok de rest van het team vanuit Cothen richting Dokkum.

Op de splinternieuwe accommodatie van Be Quick (clubgebouw was pas twee weken geleden heropend) werd om 11:00 uur het toernooi officieel geopend. De donderdag stond in het teken van de poulewedstrijden. SVF JO13-1 speelde verdeeld over de dag drie wedstrijden. Tussendoor stond er voor de spelers en begeleiding een zeer verzorgde lunch klaar en vermaakten de meegereisde ouders zich op het terras van het sportpark. Nadat de poulewedstrijden waren gespeeld stond het diner al klaar voor de spelers en begeleiding. Voor het avondprogramma was het zwembad afgehuurd en nadat de spelers zich hadden vermaakt in het zwembad vertrokken ze naar de lokale sporthal alwaar de luchtbedden werden opgepompt en iedereen zich ging voorbereiden op een nachtje “uitrusten”.

De vrijdag stond in het teken van de finalewedstrijden. SVF JO13-1 weerde zich kranig in deze duels en tot twee keer toe moesten penalty’s er aan te pas komen om een winnaar te krijgen. Helaas werden de tweede keer de penalty’s door de tegenstander beter genomen en werd de finale op een haar na gemist. Spelers, begeleiding en (de in grote getale meegereisde) ouders kijken terug op een leuk, sportief, zeer goed verzorgd en prima georganiseerd toernooi.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief