SVF Dames lopen tegen eerste nederlaag op

30 Oct 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Thuiscomplex ?

Vandaag op het programma nummer 6 Dames Quick 1890 uit Amersfoort. Met 1 punt minder en 1 wedstrijd minder stonden zij een plek onder ons. Stonden… want helaas werd deze thuiswedstrijd weer niet gewonnen, sterker nog, dit was onze eerste competitie nederlaag. Een prima ploeg met een degelijke defensie, maar vooral een ploeg die de bal goed rondspeelde.

Natuurlijk kregen we de mogelijkheden om te scoren, maar eerlijk is eerlijk, er was te weinig overwicht om Quick echt pijn te doen. Na een uitgelezen moment om de 1-0 te scoren, was er een slippertje aan onze kant en stonden we ineens met 0-1 achter.

Veel strijd, maar weinig geloof dat we deze wedstrijd zouden gaan ombuigen straalde de ploeg uit, ook dit soort wedstrijden speel je een keer en zijn zeker geen schande. Dus uithuilen en opnieuw beginnen.

Donderdag een lekker ‘oefenpotje’ tegen ‘t Goy, voor de beker waar nummer 1 Aurora niet meer te achterhalen is en dan Zondag wederom een thuiswedstrijd, KVVA uit Amersfoort op bezoek. Daarna mogen we ons op gaan maken voor 3 zware wedstrijden tegen de nummers 1, 2 en 3 en kunnen we kijken waar we echt staan.

In deze competitie kan echter nog van alles gebeuren, zeker als we meer gaan scoren, daar ligt momenteel de grote uitdaging met slechts 9 doelpunten in 7 wedstrijden…..

Kortom, mouwen opstropen, goed trainen en geloof in onze brede selectie, dan komt het helemaal goed!

Deze week geen ‘meid van de wedstrijd’ ook dat ging niet helemaal goed vandaag, maar wel een sympathieke en fanatieke balsponsor, Ton Doeser, die ook nog een traktatie mee had genomen voor de dames, bedankt Ton.

Hans de Ligt