SVF dames `houden huis!´

27 Mar 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Een prachtige lente dag, een goed gevuld sportpark en een pittige tegenstander, alle ingrediënten om een lekkere pot voetbal op de mat te leggen, tegenstander; Achterveld Dames 2. De uitwedstrijd waren we flink aan elkaar gewaagd (0-0) en op de ranglijst staan ook zij in het linker rijtje.

Onze langdurige geblesseerde Sharuska was ook van de partij en ook Renske die haar sleutelbeen 2 weken geleden brak bij KVVA uit, was er weer om aan te moedigen, klasse meiden!

De meid van de wedstrijd vandaag was Ilse Zumbrink, haar broertje was de pupil van de week bij de heren 1 dus vader en moeder liepen tussen het ene en andere veld heen en weer. Na de aftrap van Ilse die met een mooie dribbel ook nog een mooie goal mocht maken, begonnen we officieel.

Het spel ging gelijk op en eerlijk is eerlijk, Achterveld was in de eerste helft de bovenliggende partij. De uitstekend leidende scheidsrechter Theo bleef rustig en liet veel pittige duels toe. Het was wel rommelig en echte kansen kreeg Achterveld niet. Toch werden onze dames zenuwachtig en dreigden te veel naar achteren te lopen. Een aantal corners tegen en geen echt gevaar.

Een paar wissels werden door ons toegepast, waaronder Marinde in de spits waardoor Debbie weer lekker op haar vertrouwde buitenplaats kon staan. Met Charona op links en topscoorder Annick daar nog achter, durf ik toch wel te stellen dat we een ‘dodelijke’ voorhoede hebben voor elke tegenstander. Het is onmogelijk om deze 3 supersnelle spitsen te verdedigen en 5 minuten voor de rust was er dan die prachtige actie op links, voorzet die aan Marinde voorbij ging en voorbij de ‘laatste’schakel Debbie kwam die hem keihard inschoot 1-0. Lekker zo net voor de rust zou je denken, maar voor de SVF dames was dit nog niet genoeg want Charona maakte met een prachtig hoog schot over de keeper ook nog 2-0 voordat de rust aanbrak.

In de rust hoefde er niet veel te worden gewijzigd, Debbie kreeg even rust en Suus de Jong kwam in haar plaats. Loes werd nog even gespaard, maar zij gaf al aan dat ze zou gaan scoren, dus dat voelde goed. De 2e helft weer lekker fel van start en de duels werden een stuk pittiger, tegenstanders van Romy en Maaike werden moedeloos want er werd keihard, maar fair ingegrepen. Ook Annick liet zich niet onbetuigd en na wat commentaar op haar van de bank van Achterveld besloot ze even de ‘trukendoos’ open te gooien, een 100% zuivere ‘panna’ een solo en een afketsend schot die vervolgens via haar lichaam het doel in ging 3-0 en de wedstrijd was gespeeld.

Tijd om onze 5-voudige wissel door te voeren, waarbij Debbie als laatste man ging spelen en Angela het middenveld mocht proberen en natuurlijk Loes in de punt van de aanval! Je hebt van die dagen dat alles goed valt en dit bleek er zo een te zijn, een strijdende Marinde kon weliswaar het net zelf vandaag niet vinden en stuitte 2x op de keepster. Maar liefst 4x was zij betrokken bij een doelpunt van ons. Een door Debbie genomen corner belandde in 2e instantie weer voor Debbie’s voeten, ze keek even waar de ruimte lag (was zeker geen voorzet!) en schoot hem uit stand in de verste kruising 4-0. Omdat Melissa al weken lang de voorhoede heeft moeten inruilen voor een laatste man positie en zij zo graag een goaltje wordt gegund, kon zij het laatste kwartier nog even aan de bak. En ja hoor, alleen op de keeper af en uiterst beheert 5-0. Ook Loes kon niet achterblijven en hield haar tegenstander goed van zich af om daarna in de korte hoek beheerst de keepster (die normaal bij Achterveld 1 keept) te verschalken. 6-0 een monsterscore.

Achterveld ging nog wel op zoek naar eerherstel via een tegentreffer, maar ‘Best-Ellen van deze week, keepster Patricia, wilde daar niet aan mee werken. Voor de 9e keer deze competitie hield zij weer de 0! We weten allemaal dat zij pittige tijden meemaakt en ook nog een operatie achter de rug heeft, maar wat zouden we zonder deze, door Roy van Straaten perfect gecoachte, keeper moeten?

In het veld denken we aanvallend, zo kijken we ook naar de stand, niet naar wat onder ons staat maar wie we nog kunnen passeren. Kampioen in wording Soest gaan we helaas niet meer treffen, maar nummer 2 Hoogland die vandaag verloor van Hercules komt in zicht, hen ontvangen we nog thuis en het gat is ‘nog’ maar 4 punten. Maar eerst moet er gewonnen worden van andere ploegen uit het linkerrijtje, volgende week AFC Quick (thuis 1-0 verloren!) vervolgens Hooglanderveen (uit 3-3 gelijk), Hercules (thuis 5-1 gewonnen) en op de slotdag Hoogland (uit 1-1). Kortom een boeiende ontknoping van de competitie met als inzet de 2e plaats. Qua doelsaldo (51x) hebben we deze plek al.

Tenslotte nog even een fotoshoot met de balsponsor, om de ambitie van damesvoetbal in Cothen nog eens te onderstrepen! Nog steeds kunnen we nieuwe dames goed gebruiken met het oog op volgend seizoen, kom lekker meetrainen op dinsdag 20.30 of donderdag 19.30. Het is nu weer lekker lang licht en het weer is stukken beter! Iedereen vanaf 14 jaar is welkom. Bel of app gerust als je dit wilt meemaken!