SVF dames 4x op rij ongeslagen

03 Oct 2016 | Senioren, SVF VR1

SVF dames 4x op rij ongeslagen en nog geen doelpunt tegen!

Zondag 2 oktober, geen ideaal voetbalweer met een paar flinke buien… of juist toch wel? Nadat er eindelijk een kleedkamer vrij was gekomen, was de ergste bui al weer verdwenen, zo heeft elk nadeel zijn voordeel en konden we eindelijk rond kwart over 2 toch aantreden tegen Achterveld.

Vorig seizoen verloren we beide wedstrijden vrij kansloos en ook vandaag zou het weer een hele klus blijken. Gelukkig deze keer geen dames van hun eerste elftal, maar gezien de vorige uitslagen wisten we dat scoren niet mee zou vallen. In 3 wedstrijden pas 1 goal tegen en zelf slechts 2x gescoord, net zoals wij ook nog niet verloren.

De wedstrijd ging de eerste helft lekker op en neer, een paar mooie mogelijkheden voor SVF, maar net te weinig kracht en vernuft in de afronding. Een gevaarlijke uitval van Achterveld aan de achterkant, de sterke spits van Achterveld alleen op Patricia af, die heel lang wachtte en de bal prima redde. Patricia had het zeker de eerste helft behoorlijk druk maar hield wederom haar doel schoon.

In de 2e helft trokken wij het spel meer naar ons toe, met een paar super gevaarlijke corners van Sharuska. Een kopbal van Anouk van de lijn gehaald door Achterveld. We hielden de druk goed op hen en Annick rook dat er wat te halen was en schoof keer op keer in. Geen probleem voor onze achterste dames die al het hele seizoen de 0 hebben gehouden. Toch ging het fout… althans heel even. Een speelster van Achterveld stond helemaal vrij en schoot de bal beheerst in. Gelukkig stond zij buitenspel en onze zeer attente grensrechter Roy, hield de vlag omhoog. De scheidsrechter keurde het doelpunt terecht af, maar Achterveld was nog aan het juichen en liep met de rug naar Patricia naar de middenstip. Ook de meeste SVF dames waren nog volledig van slag, behalve Melissa, die heel attent de door Patricia genomen vrije trap vanaf de middenlijn meenam en alleen op de keeper ging. Een hilarische situatie, alleen was ook de keepster van Achterveld lastig te omspelen en ook deze ging er niet in.

Hoewel wij de meeste aanspraak op de overwinning maakten, kwamen we zelf nog een keer goed weg bij een schot op de lat. Helaas voor ons geen 3 punten en geen doelpunten en een blessure voor Suus. Nog een prachtige duik van Kirsty in het natte gras met een mooi gilletje erbij, nadat zij omver werd geduwd, onder de modder maar zichtbaar genietend krabbelde ze weer overeind, ook dat is leuk om naar te kijken.

Prima prestatie, stevig op de 2e plaats omdat Hercules verloor. We kijken nu naar boven waar Soest alle 4 de wedstrijden heeft gewonnen met een indrukwekkend doelsaldo. Maar eerst komen er nog een hele reeks Amersfoortse clubs voor ons, te beginnen met zondag thuis VVZA, vorig jaar als 3e geëindigd in onze poule, achter Achterveld en kampioen Patria. We zijn gewaarschuwd maar zijn er helemaal klaar voor met volgend weekend het debuut van onze nieuwe speelsters Marinde en wellicht ook Louise!

Tot ziens op 9 oktober 2 uur in Cothen.

Hans de Ligt