SVF D1 – DEV D1

12 Mar 2016 | Pupillen

12 maart 2016, na een aantal weken niet gevoetbald te hebben door de vakantie en een afgelaste wedstrijd van vorige week konden we vandaag eindelijk weer een wedstrijd spelen.
Helaas konden Lucas en Vince vandaag niet mee spelen omdat ze geblesseerd zijn. In hun plaats speelden vandaag Ferry, Tiemen en Rick mee. Alleen de laatste twee kwamen later omdat zij eerst met hun eigen team mee moesten doen.

De scheidsrechter van vandaag was Stephan Rieff en de grensrechter voor de eerste helft was Rob van Ee, en voor de tweede helft Harold van Maasakkers.

We hadden een goede warming-up die we geconcentreerd ingingen, we hebben kaats en pass oefeningen op het grasveld tegenover de kantine gedaan, omdat het veld waar we op zouden spelen nog bezet was, even later gingen we op het kunstgras een rondo doen en lange ballen oefenen. Toen gingen we de kleedkamer in om onze tactiek en opstelling te bespreken.

Toen we het veld opgingen om aan de wedstrijd te beginnen, moest Lars naar de scheidsrechter komen om te tossen voor de aftrap, DEV Doorn had de tos gewonnen en mochten aftrappen. In het begin ging het gelijk op, tot Ferry de bal goed wist te veroveren en een lange bal om op mij te geven, Rik ging goed mee naar voren maar helaas lukte het niet om te scoren. Maar snel daarna hadden we weer goede kansen maar het lukte ons niet om te scoren. Al snel daarna ging DEV de aanval in en met een lobje over Lars heen, maar het lukte hem net niet om de bal tegen te houden waardoor we met 0-1 achter stonden. We gingen na het doelpunt er weer opnieuw fanatiek in. We hadden goede kansen maar het lukte ons niet om te scoren. Net voor de rust gaf Jarno een steekpass op mij die ik voor kon geven op Rik en die scoorde de 1-1, zo gingen we de rust in met 1-1.

In de rust gingen we naar de kleedkamer waar we positieve complimentjes kregen. We begonnen fel in de tweede helft waardoor Rik een bal terug gaf op Jarno en die schoot de bal er met veel kracht in de keeper van DEV was kansloos (2-1). We gingen de hele wedstrijd goed en sterk erin. Later kreeg Rik weer een bal en schoot hem erin (3-1) toen lukte het niet meer om te scoren. We hadden de wedstrijd met 3-1 gewonnen. Op naar de volgende wedstrijd.

Jens Klarenbeek.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief