SVF Cothen JO 19-1 winterkampioen!

25 Jan 2024 | Laatste Nieuws

SVF Cothen JO 19-1 heeft woensdag 24 januari 2024 een unieke prestatie neergezet, door als team WINTERKAMPIOEN in de tweede klasse KNVB te worden! Een geweldige prestatie van dit talentvolle team!
In een poule met acht regionale voetbalteams stond op 24 januari 2024 nog slechts één wedstrijd op het programma, te weten SVF Cothen JO 19-1 tegen De Merino’s JO 19-1. Een wedstrijd waar de belangen groot waren, aangezien SVF Cothen, voorafgaand aan deze wedstrijd, slechts twee punten minder had dan ‘Angstgegner’ CDW JO 19-1. Bij winst zou SVF Cothen de koppositie overnemen en tevens worden uitgeroepen als winterkampioen.
Het werd een (avond-)wedstrijd die alle belangrijke ingrediënten zou bevatten: veel publiek, groots vuurwerk en, niet geheel onbelangrijk, een gedegen tegenstander. Twee gedreven teams maakten er een heerlijk schouwspel van! SVF Cothen is in de eerste helft de bovenliggende partij en gaat de rust in met een 2-0 voorsprong. Na de rust eenzelfde wedstrijdbeeld, waarin SVF Cothen de voorsprong weet uit te breiden met nog twee doelpunten tot 4-0. De Merino’s laat zich niet onbetuigd en scoort het laatste doelpunt van de wedstrijd, die uiteindelijk eindigt in een 4-1 overwinning voor SVF Cothen.
Voormalig voetbalcommentator bij de NOS, Theo Reitsma, zou over SVF Cothen JO 19-1 zomaar gezegd kunnen hebben: ‘Dit is een goed stel hoor…!’  Achttien voetballers uit Cothen en omstreken, waar de passie, inzet en kracht wekelijks van afspat. Spelers die elkaar op velerlei wijzen hebben aangevuld tot een waar kampioensteam!
Op zaterdag 27 januari 2024 start de najaarscompetitie, waarbij voor SVF Cothen om 12:15 uur gelijk de derby op de Mariënhoeve tegen CDW op het programma staat. Langs deze weg is iedereen uitgenodigd om naar dit ‘gevecht der titanen’ te komen kijken.
Namens SVF Cothen JO 19-1 worden alle ouders, toeschouwers en hoofdsponsor jeugd (Rob Balk)  bedankt voor hun onmisbare steun en belangstelling!