SVF corona wafel challenge

01 May 2020 | Laatste Nieuws

Al jaren bakt SVF op Koningsdag wafels. Zoals andere jaren georganiseerd, kon helaas niet vanwege het coronavirus.

Jan Willem van Rooijen kwam echter op het idee om op Koningsdag, maandag 27 april, wafels te bakken op een corona vrije manier. Dit alles in het teken om iets te doen voor de Cothense  samenleving en natuurlijk wat extra inkomsten voor SVF.

Om dit te organiseren moest uitgegaan worden dat alles Corona Proof zou zijn.

Zoals afstand(1,50) tussen de medewerkers en niet te veel personen bij elkaar.

Om dit alles zo goed mogelijk te organiseren zouden de wafels niet afgehaald kunnen worden, maar vooraf moeten wordenbesteld en dan bij de mensen thuisgebracht.

Uiteraard moest het bestuur van SVF goedkeuring  geven aan deze actie. Die goedkeuring kwam er.

Er moest wel rekening worden gehouden, dat geen gebruik kon worden gemaakt van onze eigen accommodatie, daar deze van hogerhand uit, gesloten was. Organisatorisch wel meer werk.

Na diverse telefoontjes en welwillendheid van vele vrijwilligers waren andere locaties al gauw gevonden.

Het beslag kon worden bereid in de keuken van Cateringbedrijf “de Witte” en vanaf vier adressen zouden de wafels gebakken worden. Via familierestaurant “De Jonge Graaf” werden alle ingrediënten ingekocht behalve de melk. Deze werd gesponsord, zoals al vele jaren,  door de Familie van Rijn.

Het “Oude Raedthuys” stelde spontaan 100 tassen beschikbaar.

Nu moest aan deze actie bekendheid worden gegeven. Via sociale media waren al gauw velen op de hoogte.

Via een mobiel nummer kon men wafels bestellen. Vervolgens ontving men later een tikkie voor het aankoopbedrag.

De belangstelling hiervoor was ontzettend groot. Binnen enkele dagen stond de teller op 1000 wafels.

Daar de organisatie voornemens was om voor 12,00 uur de bestelde wafels te hebben bezorgd, moesten zij donderdagavond 23 april de beslissing nemen dat er niet meer besteld kon worden. De teller stond toen op ruim 1100 wafels.

Zondagavond 26 april werd het beslag gemaakt en maandagmorgen om 6 uur was het startsein van deze bijzondere actie. Hoe deze dag verder verlopen is, heb u misschien kunnen volgen op sociale media.

Zo  niet, bekijk dan de foto’s in het fotoalbum

Het enthousiasme op de vier baklocaties was geweldig. Deze dag kon niet beter verlopen en dat alles onder een stralende zon, met dank aan de supervisor Jan Willem van Rooijen.

Hartelijk dank natuurlijk ook aan iedereen die geholpen heeft. Namen noem ik niet. Het zou erg zijn als ik iemand zou vergeten.

Ook nu zie je maar weer, waar SVF groot in kan zijn, dank aan onze vrijwilligers.

Wim Terwint