SVF C1 kampioen !

17 Apr 2016 | Junioren

Wedstrijd SVF C1 Achterveld C1.

De week van onze kampioenen begint maandag bij de training. Of eigenlijk bij de overwinning afgelopen zaterdag in Lopik. Want als die wedstrijd gewonnen zou worden, dan was de kans op een kampioenschap groot. De winst in Lopik werd binnengesleept ….en Achterveld verloor hun wedstrijd. Officieus kampioen! Zes punten voor op Achterveld C1 (de nummer 2 in de poule) – nog 1 punt nodig in twee wedstrijden. Dan is het definitief Kampioen zijn!

Maandag bij de training een rustig start met de warming up. Daarna allerlei variaties op aannemen en passen van de ballen (van wat ik er van snapte).
De trainers zijn relaxed, gaat goed komen. De ouders zijn al druk in overleg in de groepsapp. Wie regelt wat, wie maakt de spandoeken en wie haalt toeters en knalbubbels?

En dan is het DE zaterdag waarop het allemaal moet gaan gebeuren. Spannend? Voor de jongens niet zo (“valt best mee, de finale in Wildervank spelen was spannender”). Bij de ouders en overige supporters was de spanning best te merken.

Het begin van de wedstrijd – ze gaan er voor. Er volgen een aantal kansen. Helaas; net naast, buitenkant paal of op de keeper. Geen paniek! De rust bewaren en blijven voetballen.
Maar dat is lastig als de bal er niet in wil. De jongens gaan de rust in met een stand die voor het kampioenschap prima is: 0-0.

Na rust toch wat meer onrust – spanning? Maar gelukkig knalt Lennox de 1-0 er in. Gelukkig! Oh ja, ik heb HET moment dit keer op de foto in het fotoalbum – beetje wazig, toch een ietwat gespannen fotograaf. Uiteindelijk valt de 1-1. Nee toch? Het zal toch niet?  Nee gelukkig niet! De scheidsrechter fluit af. Het punt is behaald.

KAMPIOENEN!

En dan barst het feest los. De kar wordt gehaald (die was vrijdag al door een aantal ouders en leiders opgebouwd en versierd). Verrassing voor de jongens – die we in het ongewisse hadden gelaten of deze week of volgende week de rondrit op de kar zou zijn. De “champagne” knalde en de toeters waren in heel het dorp te horen.

We kunnen trots zijn op het team, de trainers en de coaches. Kampioen worden is niet niks. Daar speel je soms geweldig voetbal voor, soms is het werken op inzet en karakter. Het kampioenschap is toch maar mooi behaald!!

Groetjes, Marieke

Kijk hier voor het fotoalbum

C1 kampioen