SVF-Austerlitz, Niet alleen de Sint geeft cadeautjes weg…

02 Dec 2019 | SVF 1

Al na twee minuten komt SVF op voorsprong, door alert reageren van Sander Mocking. De keeper van Austerlitz wist een corner, genomen door Julian Heijmans, niet adequaat te verwerken, waardoor Sander SVF op 1-0 kon brengen. Zou het dan vandaag wel lukken om de wedstrijd naar onze hand te zetten en de punten behouden? Het eerste kwartier laat SVF zien er wel voor te gaan. Austerlitz weet echter uit het niets in de 16e minuut de aansluitingstreffer te maken. Op het middenveld werd de bal verspeeld, waardoor een speler van Austerlitz alleen op keeper Marcel kon afgaan en zo zijn team op gelijke hoogte kon brengen. Weer bij een corner voor SVF, die genomen werd door Najib El Makrini, kon de keeper de bal niet klem krijgen en wist Roy van de Bildt de stand in de 18e minuut op 2-1 te brengen.

Geleidelijk aan werd het spel van SVF minder. Het middenveld was voor Austerlitz en zij konden diverse keren met steekpasses gevaarlijk worden. Tot aan de rust geen wijziging in de stand. Doordat SVF zelf geen kansen wist te creëren, was het wachten op de gelijkmaker, die na 20 minuten in de 2e helft dan ook gemaakt werd 2-2. SVF bleek niet bij machte om een dramatisch verloop van de wedstrijd te voorkomen. Door verdedigende fouten en een eigen doelpunt werd het in rap tempo 2-3 en 2-4. Ondanks hard werken door SVF kon de achterstand niet worden voorkomen.

In een samenwerking van de twee jongste spelers, Nick van Vulpen en Kees van Dam, kon de eindstand nog op 3-4 gebracht worden. Twee ploegen vanmiddag die in goeden doen niets voor elkaar onder hoeven te doen, maar SVF maakte het Austerlitz wel erg makkelijk en behaalde die zo een terechte overwinning.

Aanstaande zaterdag speelt SVF een uitwedstrijd tegen SVP in Veenendaal en ook daar zullen met mij diverse supporters aanwezig zijn. Aan de jongens van het eerste de kans om ons weer een keer te laten juichen. Tot man van de wedstrijd werd verkozen Jesse Bongers. Balsponsor was loodgietersbedrijf Rob Balk.

De foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint