SVF A1 kampioen !!

15 May 2016 | Junioren

Twee weken geleden tegen Scherpenzeel maakten de jongens het spannend. De wedstrijd werd nipt gewonnen met 2-1. De wedstrijd tegen DOVO afgelopen week ging moeizaam, of lag dat aan de hitte met het spelen midden op de dag waar de spelers nog niet aan gewend waren? Gelukkig werd ook deze wedstrijd winnend afgesloten.

Tijdens de wedstrijd bij DOVO werd er door de ouders al druk overlegd. Wanneer zou het team kampioen kunnen worden? Wanneer zorgen we dan voor een feestje op de kar? De app-groep werd gemaakt en alles geregeld om een geweldig feestje voor de jongens te maken. En nu maar hopen dat het dan ook de 14e zou lukken. Thuis na een wedstrijd is immers leuker dan na een uitwedstrijd op een doordeweekse avond ! De spanning bij ons moeders nam toe.

En dan nu dé wedstrijd waar het om gaat. De wedstrijd van vandaag tegen de nummer 2 in de poule, Woudenberg A2. Om half 5 de aftrap en binnen mum van tijd lag de bal in het doel. Bij Woudenberg! Yes 1-0. Zou het gaan gebeuren? Worden de jongens Kampioen?

Het publiek (en dat was best veel, zo vonden de jongens zelf), zag een wat rommelige wedstrijd. En die bal mag best tussen de palen geschoten worden jongens!! Met 1-0 rust.

Claudia, Yvette en ik waren er nog niet helemaal gerust op.

Na rust een kleine wijziging in het team. Een paar keer een situatie dat je denkt: die bal moet er toch in jongens! Gelukkig stond Tim ook een paar keer goed opgesteld op doel. Pffff. Nog een paar wissels. Spannend blijft het.

En dan de verlossende 2-0. Nu kan het niet meer fout gaan.

Yvette kan Arnold (chauffeur) en Chiel (CVC Discoshow) gaan bellen. Die halen de kar voor de jongens op, de kar die we vrijdagavond al hebben versierd.

Als de scheidsrechter fluit barst het feest los en is de blijdschap bij de jongens groot.  Gelukt, SVF A1 is Kampioen!!

De jongens genieten van hun verdiende rit op de kar en het feestje in de kantine.  Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Dinsdag gaan “we” nog op pad voor de wedstrijd tegen Valleivogels. Maar toch: Gerard en Dick, en later in het seizoen ook Walter, alvast bedankt voor dit seizoen!!

Groetjes,

Marieke de Kruijf

Klik voor meer foto’s op deze link

A1 kampieon 3 A1 kampioen 2