SVF 3- ‘t Goy 3 16 mei

17 May 2024 | Laatste Nieuws

Het is aftellen voor de groene leeuwen om komende 3 finales te winnen.
We starten vanavond tegen ‘t Goy wat op papier een redelijke eenvoudige tegenstander moet zijn.
Iedereen is gefocust en gebrand om de 3 punten in Cothen te houden en het vlammetje brand behoorlijk.
Er zijn nog nooit zoveel spelers aanwezig geweest op een normale trainingsdag op donderdag maar hoe dichterbij het kampioenschap kan en wil iedereen voetballen.
We beginnen vrij slordig aan de wedstrijd, met slordige passes of lange ballen wat niet aankomt. Toch komen we al snel op voorsprong door Dennis die de bal laag door het midden binnenschiet en eigenlijk ook een behoorlijke blunder van de keeper die de bal onder zijn noppen door laat glippen. Des al niet te min SVF 3 dendert door en met name is Mikey Tikey behoorlijk fel en krijgt dan ook zijn verdiende loon als hij even aanzet en schiet de 2-0 binnen als hij 1 op 1 met de keeper komt. Het spel wordt rustiger en de bal gaat goed rond bij SVF3. De middenvelders krijgen veel ruimte en dan is het weer raak door een knap schot vanaf randje 16 meter door Mikey Tikey. We hebben Jorn toch weer het vertrouwen gegeven om te keepen en hij wilde ook een keer de 0 houden wat Jeroen wel vaker lukt.
‘t Goy probeert dan wat terug te doen met een hoge voorzet in onze 16 meter, maar we hebben een keeper van bijna 2 meter 30 als hij springt dus geen zorgen zou je zeggen maar ipv de bal raakt Jorn het hoofd van een speler van ‘t Goy en de scheidsrechter legt de bal op 11 meter.
Ruststand 3-1 SVF.
We starten de 2e helft zoals we de eerste helft geëindigd zijn en laten de bal lekker rond gaan en zoeken naar de ruimtes.
Er zijn 5 paar frisse benen het veld in gekomen en dat was te merken.
Roel krijgt een hoge bal en kopt de bal knap raak en zo staat het snel 4-1. SVF 3 op roosjes en kunnen de wedstrijd lekker uitvoetballen en eventueel nog werken aan het doelsaldo.
Dit gebeurt dan ook en het wordt 5-1 door wederom Roel en we weten nog steeds niet of hij nou spits stond vanavond of op het middenveld😂
Je merkt dat ‘t Goy er weinig zin meer in heeft en het voetballend heeft opgegeven.
Marco ziet dat de keeper wat ver voor zijn doel staat en draait hem vanuit linksbuiten over de keeper waar Martin ook ineens opduikt en de 6-1 alsnog met z’n hoofd tegen de touwen kopt. Wie hem gemaakt heeft mogen ze onderling uitvechten😉
Onze echte spits op Roel na zou Dak moeten zijn maar die moeten we op een trainingsavond toch nog maar is met wat magneetjes uitleggen wat buitenspel is. Misschien dan toch maar goed dat Roel hem ondersteunt heeft in de spits haha..

Uiteindelijk een zeer terechte uitslag en als we komende 2 wedstrijden het vlammetje aan weten te houden wie weet wat er dan gebeurt 💪🏻.