SVF 3 – Houten 8 SVF gaat voor het kampioenschap!

13 Feb 2024 | Laatste Nieuws

SVF 3 heeft in maart belangrijke wedstrijden voor de boeg om het kampioenschap binnen te halen gaat ze dit lukken dan moet er vandaag eerst wel gewonnen worden van Houten.

Nu over naar de wedstrijd want er moet gewonnen worden dat werdt vooraf nog wel duidelijk gemaakt. Een uitwedstrijd van 0-3 was wat magertjes voor onze staf dus we moesten wat meer kansen afronden.

SVF begon scherp aan de wedstrijd dit was aan het hoge druk zetten wel te zien. Met in de 3e minuut al een goal via de rechterkant. Rob maakt een goede actie vanuit rechts en legt hem terug op de zestien meter waar Dennis de bal het netje in schiet. Een goede start van SVF wordt dit een monsterzege?

SVF blijft daarna druk houden op Houten en komt wel tot zijn kansen maar hier wordt door de keeper goed op geanticipeerd en hij probeerd de stand zo klein mogelijk te houden, maar helaas heeft hij niks te zeggen op een voorzet vanuit de rechterkant van Dennis op Roel Barten. Roel kapt de verdediger nog even uit en schiet medogenloos de bal binnen 2-0.

De moed bij Houten eist zijn tol en je hoort hier en daar wat gekibbel het moet beter bij Houten wil dit niet tot een hele grote uitslag komen. SVF blijft sterk voetballen en tikt de bal lekker rond en Dennis maakt de 3-0.

Voor de rust maakt SVF nog de 4-0 via Rob Mocking en gaan we een lekker een bakje thee drinken. In de rust wordt er een praatje gehouden door onze staff dat we er de 2e helft niet te licht over moeten denken en de score maar is goed te vergroten. Je weet nooit hoe het aan het einde van het seizoen er voor staat dus elk doelpunt kan tellen.

Na de rust gaat SVF verder waar ze gebleven waren met goed voetbal de bal lekker heen en weer laten gaan en hier door kan Rob ze 2e doelpunt van de wedstrijd maken. Bij houten willen ze niet meer voetballen en proberen met lange ballen onder de druk vanuit SVF te komen. Helaas voor hun stond onze achterhoede solide en komen ze niet vaak bij onze 16 meter. Zoals het altijd gaat krijg je altijd je kansjes en dat kreeg Houten ook. Door wat gestuntel achterin kreeg Houten een penalty van onze arbiter.

Onze Lars als invalkeeper wou de 0 houden en moest deze penalty daardoor nog wel even stoppen. De penalty werd naar de linkerkant geschoten en met een katachtige redding stopt Lars de penalty. Hulde aan Lars want het was wel lekker dat we de 0 hierdoor op het scorebord konden houden.

In de laatste 15 minuten van de wedstrijd kwamen er nog wat jongens in bij SVF die al tijden geen wedstrijden meer in de benen hadden. We probeerde hun in doelrijke stelling te brengen maar helaas na een paar missers konden we niet meer scoren.

Zelfs onze Rob Mocking die zijn hattrick kon maken schoot over het doel van 2 meter afstand voor het goal.

SVF moest het weer oppakken en maakte nog de 6 en de 7-0 via Roel Barten die een hattrick op zijn naam kan schrijven en de bal mee naar huis kon nemen.

Nu op naar maart waar de toppers op ons staan te wachten. Dit zijn de belangrijke wedstrijden waar het om gaat. Deze wedstrijden moeten gewonnen worden.

We hopen dat er zoveel mensen ons komen aanmoedigen en we zien elkaar bij de volgende wedstrijd op 2 maart tegen een Odijk. We hebben daar nog wat goed te maken!