SVF 3 – Delta sports ’95 3 ​​0-0​​​​ 9 maart 2024

11 Mar 2024 | Laatste Nieuws

Vandaag was het dan eindelijk zover, de langverwachte wedstrijd waar we wekenlang naar hebben uitgekeken. De maand maart vormt voor ons een cruciale fase om te bepalen of we de koppositie kunnen behouden of dat we zullen afhaken in het kampioenschap. Na onze indrukwekkende overwinning tegen Odijk (1-5) is het duidelijk dat dit ook effect heeft gehad op het team van Delta Sports ’95.

Afgelopen dinsdag ontving onze coach een verzoek om de wedstrijd uit te stellen. Hiermee stemden wij natuurlijk niet in. We zijn er klaar voor en hebben het vertrouwen dat we niet gaan verliezen vandaag! Onze coach was al vroeg op (05:30 uur) om ons scherp te zetten voor de wedstrijd.

Helaas moesten we het vandaag stellen zonder onze keeper Jorn, en ‘s ochtends kregen we het vervelende nieuws over Michael’s schoonvader te horen. Laten we hopen dat het allemaal meevalt en we wensen je namens het hele team sterkte! Gelukkig heeft Dennis een uitstekende vervanger gevonden uit zijn eigen vrijdagteam. Complimenten voor je keeperswerk vandaag Jarron en bedankt dat je ons uit de brand wilde helpen.

De volgende elf spelers stonden vandaag aan de basis: Jarron, Rob, Justin, Roy, Eric, Marco, Martin, Wesley, Niels, Bart en Roel. De scheidsrechter blies op zijn fluit en we begonnen aan de eerste helft. Delta Sports ’95 begon direct met fel druk zetten, en SVF had even een paar minuten nodig om controle over de wedstrijd te krijgen. Het beweeglijke middenveld van de tegenstander zorgde ervoor dat we in de eerste minuten zoekende waren naar de juiste verdediging.

Na ongeveer 10 minuten hadden we deze controle gevonden en ontstond er meer rust binnen het team. Rob werd doorgeschoven naar het middenveld, naar de nummer 10 van Delta, en daardoor kregen wij de overhand in de wedstrijd. Achterin werd er weinig weggegeven. Sinds Eric een relatie heeft, zien we hem niet meer wekelijks op het veld, maar als hij er is, staat hij zijn mannetje!

Ook de duels op het middenveld werden vaak gewonnen door de hardwerkende Wesley, Martin en Marco. Hierdoor kreeg SVF steeds meer kansen voor het doel van Delta. Met Bart in de spits, die de bal goed vasthield, en daarbij sterk spelende Roel en Niels op de flanken, wist SVF enkele mooie aanvallen te creëren. Helaas begon Martin last te krijgen van zijn stuitje en moest hij plaatsmaken voor Dennis. Dennis is nieuw in ons team, maar heeft de afgelopen weken al een positieve indruk achtergelaten.

Na de rust kwamen de volgende drie spelers in het veld. Eric werd vervangen door zijn broertje Jeroen, Jorrit nam de positie van Marco in en Bart, die even duizelig was geworden door een klap in zijn gezicht, werd vervangen door Deke. Complimenten hoe jullie het hebben opgepakt de tweede helft. Hoewel niet alles bij Deke lukte, werkte hij keihard voor het team, en dat is precies wat we graag willen zien!

Daarnaast kreeg Jorrit de opdracht om het de nummer 10 moeilijk te maken in de tweede helft, een taak die onze Jorrit met verve volbracht. Helaas moest Jeroen het veld al na een kwartier verlaten omdat hij zijn lenzen ergens op het kunstgrasveld had verloren. Zijn broer keerde terug in het veld en SVF zette de lijn van de eerste helft voort.

Achterin werd er bijna niets meer weggegeven en het verdedigingsduo Roy en Justin verdedigde bikkelhard. Toen de spits van Delta een gele kaart kreeg, kwam SVF steeds meer in de aanvalsmodus. Dit resulteerde in enkele mooie acties van Niels langs de zijlijn. De linksback van Delta moest alle zeilen bijzetten om Niels bij te houden. Helaas ontbrak het ons aan scherpte in het strafschopgebied om tot een doelpunt te komen.

Na 70 minuten werd Rob gewisseld voor Kevin, in de hoop alsnog de openingstreffer te vinden. Vorige week lukte dit goed met twee echte spitsengoals tegen Odijk. Helaas had Kevin het vandaag moeilijker om het doel te vinden, en werden de meeste duels vooral op het middenveld uitgevochten. Hierdoor was de tank bij Wesley helemaal leegen mocht Rob nog even in het veld komen om de controle over de wedstrijd te behouden.

Na 90 minuten vond de scheidsrechter het wel genoeg en floot voor het einde van de wedstrijd. Een einduitslag waar de meeste van ons wel mee kunnen leven. Iedereen heeft vandaag gewerkt als (groene) leeuwen en ik kijk met veel vertrouwen uit naar de wedstrijd tegen FZO volgende week. Als we deze werklust de komende weken kunnen vasthouden, dan zullen we zeker gaan meespelen om het kampioenschap!