SVF 2 – SVMM 3 Zaterdag 13 mei 2023

15 May 2023 | Laatste Nieuws

Vandaag hebben we weer een mooie wedstrijd voor de boeg: SVF 2 – SVMM 3. Zoals elke week gaan wij netjes op vrijdagavond op tijd naar bed om topfit te zijn voor zaterdag. Gelukkig was Patrick er deze week niet en hebben wij Rob weer. Namens het hele team: fijn dat je er weer bij bent, Rob. Jammer dat je weer te laat was, maar we sturen je nog wel een tikkie om de boetepot te vullen. Complimenten naar de rest, want iedereen was op tijd. Zelfs Dennis van Wijk, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. De verrassing van vandaag was toch echt onze aanvoerder. Nick Vermeer was er vandaag niet, waardoor Lars van Bemmel de verantwoordelijkheid pakte en het team op sleeptouw nam. We begonnen wat slap aan de warming-up en gelukkig was onze coach, Remco den Broeder, alert en wees ons erop. Een leuk feitje is dat Ralph van Zanten vandaag tegen zijn schoonfamilie speelde. Leuk om te zien dat er veel supporters van beide teams langs de zijkant stonden.
Laten we snel doorgaan naar waar het echt om draait vandaag: de wedstrijd. Klokslag 14:45 floot de scheidsrechter en begonnen we met voetballen. De eerste 10 minuten waren vanuit SVF-kant goed, SVMM kwam niet aan de bal. We beloonden onszelf door middel van een corner die gegeven werd door Lars van Bemmel. Via het hoofd van Kees van Dam kwam de bal voor de voeten van Ralph van Zanten: 1-0! Ralph was erop gebrand om het goed te maken, want hij had vorige week een penalty gemist. Het was vandaag erg warm waardoor we steeds minder scherp werden. Nog voor de rust was het 1-2 voor SVMM.

De scheidsrechter van vandaag speelde weer mindgames met Bram Verkuijl. Zoals gewoonlijk ging dat vandaag weer net goed. Onze gastspelers van vandaag, Tim van Galen en Stephan Rieff, hebben wel moeite met de scheids en gingen er met gele kaarten vanaf. In de rust kregen we een kleine motivatiespeech van onze coach. We gingen er weer vol tegenaan. Van beide kanten kwamen er kansen, gelukkig stond Ewout van Rooijen op scherp. Niet veel later kreeg Ralph van Zanten de gelijkmaker voor zijn voeten. Wat denk je? Net over het vangnet! Maar toen liep Bram Verkuijl met de bal naar voren en gaf met zijn signature move een buitenkantvoetpas richting Gijs van Veen, 2-2!
Eindstand: een dik verdiende 2-2, waarin we vergaten onszelf vandaag te belonen. Gelukkig hielden wij er een punt aan over. Voor Lars van Bemmel een moeizame wedstrijd, vermoedelijk omdat de aanvoerdersband iets te strak zat. Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij CDW 5, na het verlies van vorige keer tijd om de streekderby over de streep te trekken. Tot volgende week!

Groet,
Bram Verkuijl