SVF 2 – Roda 46 2 29 april 2023

30 Apr 2023 | Laatste Nieuws

Na een gelijk spel van vorige week tegen de nummer 2, ontvingen we vandaag met vol vertrouwen de nummer 1 van de ranglijst. We wisten van te voren dat het een pittig duel geworden en dat we het voetballen meer aan Roda moesten overlaten. Ook kon Roda bij ons thuis kampioen worden wat voor ons nog een extra motivatiepuntje was. Met onze trainer Remco den broeder in de basis begonnen we aan de eerste helft.

De bank werd verder gevuld met Remy, Toon, Dennis D en Rick en onze 2 leiders rob en Bart.

De eerste helft was voor svf vooral verdedigen met af en toe een uitbraak. We hielden goed stand tot de 25ste minuut. De linksbuiten wordt in de diepte weggestuurd en onze rechtsback Tiemen tikt de linksbuiten heel lichtjes aan. Maar onze scheidsrechter Rob Mocking gaf de strafschop niet en konden we opgelucht adem halen. 5 minuten later moet Marc geblesseerd het veld verlaten waardoor Rick zijn plaats in mag nemen. We gaan de rust in met een gelijke stand met de nodige reddingen van Lars en Dennis die spits in zijn zakken had.

Na de rust kwam Remy in de spits te spelen voor sylvano. Wat op voorrand een stomme zet lijkt aangezien Remy rechtsback is, bleek achteraf een meesterzet. De andere wissel was Dennis D voor Lars. In de eerste kwamen we af en toe nog aan voetballen toe maar in de tweede helft was het vooral lange bal gericht op Remy, die met zijn koppende kwaliteiten van waarde kon zijn. In 70ste minuut was het een lange bal van Lars o op Remy die in de kluts doorschoot en waar Dennis Dekker gebruik van kon maken.  De tweede helft was een uitputtingsslag met veel geblesseerde en een tank die bijna leeg is. In de 80ste minuut viel dan toch de gelijkmaker en niet heel veel later ook de 1-2.

We lieten deze wedstrijd zien dat je niet goed hoeft te voetballen om te winnen maar dat je met strijd heel ver kan komen. Onze man of the match was Lars Odijk die met een aantal uitstekende reddingen onze verdienstelijke man of thematch was.

We proberen elke wedstrijd onze man of the match te interviewen dus wil je dit interview nou ook zien volgen ons dan op Instagram @svf_cothen_2. Volgende week mogen we dovo 4 thuis ontvangen die 1 plek boven ons staat oftewel een 6 punten wedstrijd. Daarom verwachten we weer volop aanhang aan de zijlijn.

Tot volgende week