SVF 2 – Odijk 2

05 Feb 2023 | Laatste Nieuws

Beste SVF,

Het is zaterdag 4 februari . Het zonnetje schijnt. Vandaag speelt ons eerste haar thuiswedstrijd tegen DVSA. Voordat het zover is besluiten Yvette en ik de wedstrijd van ZA 2 in Odijk te gaan kijken. De wedstrijd is 20 minuten aan de gang als we om 12.20 uur aankomen. Op het hoofdveld zien we 20 mannen in een mix van geel en groene shirtjes spelen. Onder leiding van Remco en Rob speelt SVF op dat moment een uitstekende partij met de beste kansen. Het staat voor ons gelukkig nog 0-0. Wat ons opvalt is de aanwezigheid van Jesse de Kruijf, die na een afwezigheid van 5 jaar de voetbalschoenen uit de kast heeft gehaald. Jesse speelt op het middenveld en heeft niets van zijn techniek ingeleverd. De achterhoede speelt compact en zorgt ervoor dat Odijk geen echte kansen krijgt. Behalve wat foute passes is het een boeiende wedstrijd om naar te kijken. De 2e helft start volgens het boekje. Na een diepte pass krijgt Kees van Dam de bal. Hij weet zijn tegenstander uit te spelen en komt 1 op 1 voor de keeper te staan. Hij twijfelt geen moment en schiet de bal tussen de benen van keeper in het net. Een verdiende voorsprong voor onze groen hemden. Hierna volgen kansen over en weer. De scheidsrechter speelt een belangrijke rol in het verloop van de wedstrijd. Vanuit onze dug-out kwam regelmatig een schreeuw dat hij makkelijk tegen ons floot met als gevolg dat Odijk de vrijetrappen mag nemen. Het is spannend tot de laatste 10 minuten. Bij een 0-1 voorsprong werd het in de 50 en 60 minuut van de 2e helft 1-1 en 2-1 voor de spelers in het geel. De scheidsrechter heeft hier de hand in en had blijkbaar nog geen zin om naar huis te gaan. Wat hem betreft mocht wedstrijd nog wel even duren. De teleurstelling was groot. Ondanks het pijnlijke verlies werden de handen geschut van de tegenstander. Sportief maar gelaten gingen de groen hemden het hoofdveld af. Het 2e van SVF is een leuk team en er wordt aantrekkelijk voetbal gespeeld. Bedankt mannen dat jullie ons een gezellige middag hebben bezorgd ondanks het verlies. We komen snel weer langs want jullie zijn een fantastische groep.

Met zonnige groet

Erwin