SVF 2 – DOVO 4

07 May 2023 | Laatste Nieuws

Vorige week heeft SVF 2 een goede poging gedaan punten af te snoepen van de koploper in de competitie. Hoewel dat niet gelukt is, hebben we toch een aantal dingen geleerd vorige week: Lars Odijk heeft geen mediatraining nodig en Remco houdt het totaal onverwachts wel 90 minuten vol in een wedstrijd (maar vraag niet hoe). De routiniers Stan en Jesse hebben afgelopen week de looplijnen bestudeerd bij de plaatselijke FC in het Limburgse Reuver en langs de Spaanse Costa, maar keerden deze week terug op het middenveld. Met de binnenlandse en buitenlandse kennis (ja, Limburg valt onder het buitenland) samengevoegd, werd het deze week tijd om weer eens punten te pakken. Dat kon, want DOVO 4 kwam op bezoek bij SVF 2 en deze stonden in de competitie maar één plaats boven ons.

Bij afwezigheid van coach Rob deze week was het aan Patrick samen met Remco de belangrijke taak om het coachen van de opkomende talenten op te pakken. De warming-up was deze week langer dan gebruikelijk. Desondanks begon de warming-up mede vanwege het warme weer matig. Het ontbrak aan coaching op het veld en een beetje pit onder de spelers.

Toch begon de 1e helft goed. Zeker de eerste 15 minuten stond SVF 2 goed te voetballen, werd er goed gebruik gemaakt van de ruimte op het veld en hadden we rust aan de bal. Dit zorgde ervoor dat DOVO 4 nauwelijks aan bal kwam. Ralph kwam al vroeg in het veld en maakte een goede actie langs de linkerflank. Het schot kaatste terug van de keeper en Tygo stond op de goede plek om de bal in te tikken. 1-0 voor SVF! Nadat onze aanvoerder Nick vorige week afwezig was vanwege rugklachten dachten we even dat Nick rijp was voor een glansrijke trainerscarrière. Hij bewees echter zelf het tegendeel door in de 30e minuut de bal op het middenveld te ontvangen en een goede steekpass op Kees te geven. Kees schoot de bal in het doel en maakte daarmee de 2-0 voor SVF. Onze Kees bleek het gisteren op zijn heupen te hebben en bleef goed zoeken naar de ruimten om diep te lopen. Tygo zag een kans en gaf een goede bal gelijk aan die van Nick, waardoor Kees de 3-0 in kon schieten. Met de ruststand 3-0 tijd voor een drinkpauze in het warme weer.

In de rust werd door Remco al verteld dat het matig voetballende DOVO 4 alleen maar zocht naar de linksbuiten. De linksbuiten van DOVO 4 zat de eerste helft alleen in de broekzak van Lars van Bemmel en kreeg absoluut geen kans om ook maar iets creëren. Meteen aan het begin van de 2e helft zag Kees een kans om vanuit een corner de bal op doel te schieten. Zo maakte Kees zijn hattrick en stond het inmiddels 4-0 voor SVF. Met toch iets minder concentratie gecombineerd met het warme weer was het voor SVF moeilijk om in de 2e helft te blijven voetballen. DOVO 4 kreeg meer kansen en zette onze verdediging met onder andere Dennis van Wijk aan het werk. Dennis gaf gelukkig niet thuis en stond goed te verdedigen, waardoor DOVO slechts twee goede kansen heeft gekregen. Keeperstalent Lars Odijk was in staat SVF eenmaal te redden, maar bij een lage voorzet stond de verdediging van SVF te slapen en moesten we tekenen voor de 4-1.

Met eindstand SVF 4-1 DOVO hebben we deze week goede zaken gedaan. Ook deze week hebben we weer een aantal dingen geleerd om mee te nemen naar de wedstrijd van volgende week: Ralph moet nog wat oefenen op het nemen van penalty’s en als Remco niet in het veld staat, kunnen we blijkbaar wel 3 punten pakken. We bedanken Ruud voor het fluiten van een foutloze wedstrijd en de toeschouwers voor het komen kijken. We zien jullie graag zaterdag 13 mei terug bij de wedstrijd SVF 2 – SVMM 3 om 12:30 op sportpark De Nieuwe Kamp.

Helaas deze week geen interview, we hebben namelijk de vacature ‘interviewer SVF 2’ nog openstaan en zaterdag geen interim interviewer kunnen vinden. Desondanks bij deze wel wat foto’s van voornamelijk de 3e helft waarin we o.a. aanwinsten voor volgend seizoen hebben weten te strikken en Man Of The Match/(reserve-)regenboogaanvoerder Kees.

Met sportieve groet,

Jesse de Kruijf