sv Odijk JO13-2 tegen SVF JO13-2

15 Oct 2017 | JO13-2, Pupillen

Op een mooie (nazomer) ochtend moesten wij voetballen tegen sv Odijk. In Odijk aangekomen hoorden we dat we op het hoofdveld mochten spelen. Het veld was pas gemaaid (had nog wel een standje korter gemogen) en was nog nat van de ochtenddauw, dus prima omstandigheden voor een heerlijke wedstrijd.

Anne was een weekendje weg en daarom nam Niek haar plaats in de verdediging over. Odijk kwam goed uit de startblokken en werd direct gevaarlijk met hun snelle spits. We konden dan ook niet voorkomen dat we met 1-0 achterkwamen.

Gelukkig herpakten we ons goed en kwamen we langzaam aan beter in de wedstrijd. Via onze buitenspelers Simon en Youssef kwamen de voorzetten van de zijkant. Uit een corner van Sam ontstond er een scrimmage voor het doel van Odijk en ineens was daar Koen die de bal beheerst binnenschoot, 1-1.

Achterin waren Bradley, Niek, Lars en Stijn hun tegenstanders steeds meer de baas, op het middenveld werd er hard gewerkt en werden de voorhoedespelers met steekballetjes en mooie openingen in stelling gebracht. Omar, Ian en Siem leverde veel strijd om verloren ballen weer snel te onderscheppen. Helaas belande een schot van Sam op de paal.

In de rust kregen we nog wat nuttige tips van onze coach Anthony en vol goede moed gingen we de tweede helft in. Thijs kwam als linksbuiten in de ploeg kon direct enkele keren goed doorkomen. Het was dan ook terecht dat hij de 1-2 op het scorebord bracht. Via Toon en Omar kwamen we nog enkele keren goed door over rechts. Het was een fase in de wedstrijd dat we achterin weinig weggaven maar voorin verzuimde om de score verder uit te bouwen. Gelukkig was het Bradley die de ver uitgekomen keeper van buiten de 16 meter wist te passeren, 1-3.

Odijk wisselde hun keeper en bracht de snelle voorhoedespeler weer in het veld. Doordat ze nu veel snelheid voorin hadden werden ze toch bij vlagen weer gevaarlijk. Gelukkig stond de verdediging vaak goed en had Liam nog een mooie redding door de bal goed naar de zijkant te verwerken. We kregen een reeks cornerballen tegen en uit de vierde cornerbal op rij wist Odijk de 2-3 te scoren.

Zoals het zo vaak is als je zelf de wedstrijd niet beslist, dan komt de tegenstander weer in de wedstrijd. We lieten echter als team zien dat we niet van plan waren om de punten te delen. De druk van Odijk nam wel toe maar door goede verdedigende acties lukte het ons om de punten mee naar huis te nemen.

Eenmaal in Cothen kregen we van Anthony als beloning frietjes (dank je wel, Anthony!!) en namen we nog even afscheid van Bas (die is gestopt met voetballen). Na de frietjes zijn we als team gaan kijken bij JO19-1 want in dat team spelen onze trainers Daan, Roy en Paul.

Daarna hebben Siem, Lars, Koen en ik nog loodjes verkocht voor de wedstrijd van het eerste (en een heel mooi bedrag opgehaald voor SVF). In de avond zijn met met een groot deel van het team nog naar de wedstrijd FC Utrecht – Heerenveen geweest.

Kortom een heerlijke voetbaldag!!

Sam Odijk