sv Houten uit, altijd lastig !

01 Oct 2015 | Pupillen

SV Houten E 10 – SVF E 3G
Het is zaterdagochtend 08.30 en na een week van trainen in de regen beloofd dit een mooie voetbalzaterdag te worden.
Gelukkig is iedereen op tijd en we kunnen op pad. Bij SV Houten aangekomen kunnen we al gelijk in ons kleedhok, na de wedstrijd bespreking van Arnold gaan we richting veld 4A.
Dit is voor ons geen onbekend terrein omdat we al eens op dit veld gespeeld hebben en toen helaas verloren.  Maar deze wedstrijd zijn er weer nieuwe kansen, we beginnen vandaag met een gezamenlijke warming up.  De aanvoerder van de dag heeft dan de leiding dit gaan we vanaf vandaag elke week zo doen.  De bedoeling is dat we dezelfde warming up doen die we ook aan het begin de training van dinsdag en donderdag doen.  Zelf wist ik niet meer zo goed hoe die precies ging, maar gelukkig wist Wisse het wel dus deed hij het voor en de rest deed alles na.

Eindelijk was het zover en kunnen we het veld op. De scheidrechter stond al te wachten en wij beginnen met de zon in ons rug.  Mijn doel staat lekker in de schaduw dus kan ik alles goed zien.
W e gaan gelijk op met de tegenstander en komen ook dicht in de buurt van hun doel en krijgen zelfs de kans om te scoren.  Helaas gaat het mis bij een hoekschop van SV Houten de bal komt hoog over mij heen bij de 2de paal staat een tegenstander die een van ons opzij duwt.  De scheidsrechter zag het niet, maar hierdoor verdween de bal wel via onze speler in de hoek van het doel.
Erg jammer want wij waren op dat moment echt goed aan het spelen.  Niet veel later kregen we een doeltrap die ik niet ver genoeg van bij ons doel vandaan schopte waardoor de tegenstander met 3 spelers op mij afkwamen en de 2-0 scoorde.  Vlak voor de rust kregen wij nog een grote kans via een strakke passe van Babs kwam onze Speedy Gonzales(Wisse) vrij te staan, maar schoot vanuit een bijna onmogelijke hoek via de buitenkant paal naast.

In de rust kregen we nog extra tips een aanwijzingen, de belangrijkste was dat iedereen op zijn eigenplek moest blijven en overspelen. Voor mij was dit het makkelijkste van iedereen omdat mijn doel in de 2de helft lekker in de zon stond.  De opdracht die ik kreeg was om de ballen zo ver mogelijk naar de vrije spelers voorin te schieten ook bij de doeltrappen.  We begonnen sterk aan de tweede helft, maar al snel kreeg SV Houten weer een hoekschop.  Ook nu kwam de bal hoog voor ons doel ook dit keer raakte iemand van ons de bal verkeerd en met een schitterende knal verdween hij hoog in de hoek 3-0. Het is ons dus al gelukt om 2x te scoren alleen in het verkeerde doel, gelukkig werd niemand daar boos omdat dit bij voetbal hoort en kan gebeuren.
Wel gingen we hierdoor nog harder de aanval in.  Na de aftrap ging het alweer een stuk beter en na goed samenspel kwam Nova 1 op 1 met een tegenstander te staan.  Ze speelde heel slim om hem heen, maar de keeper van de tegenstander kon op haar schot de bal nog maar net tegenhouden. Daarna kregen we nog een paar kansen, maar de bal wilde er vandaag gewoon niet in.
Na een doeltrap van ons kwam de bal weer net niet ver genoeg wel kwam hij heel snel en hoog weer terug. Doordat ik tegen de zon in keek was ik te laat en te ver van mijn doel om hem nog tegen te houden 4-0.  We gaven niet op en gingen door met voetballen, door nog beter over spelen en vrij te gaan lopen kwam er al snel weer een kans.  Super Sjoerd speelde een paar spelers uit m aakte een een-tweetje met Joep en schoot onhoudbaar voor de keeper binnen helaas was hun laatste man nog net op tijd om de bal bij de doellijn weg te trappen. Ondanks dat we achter stonden bleven we ons eigen spel spelen en kregen ook kansjes waarbij de kans op een doelpunt van ons steeds groter werd. Door het overspel en het samenwerken kon zelfs onze tank Rick een keer mee in de aanval. Juist op het moment dat hij keihard uithaalde werd hij geblokt waardoor hij gedwongen gewisseld moest worden. Vreemd genoeg hervatte de scheidsrechter de wedstrijd met een vrije trap voor SV Houten in plaats van een scheidsrechtersbal. Hierdoor waren we heel even de organisatie achterin kwijt en rukte de tegenstander op richting ons doel. Er volgde een keihard schot die ik nog net kon stoppen maar heel erg zeer deed aan mijn duim en niet kon vastpakken. Onze verdediging schrok daar zo van dat ze even niet meer de bal in de gaten hadden waardoor de tegenstander kon  scoren.

Aan het einde van de wedstrijd hebben we nog penalty’s genomen en laten zien dat wij ook echt kunnen scoren in het doel van de tegenstander. Het penalty schieten hebben we dan ook gewonnen. De uitslag 5-0 lijkt veel, maar met 2 ongelukjes in eigen doel, een bal op de paal en 1 van de doellijn gehaald te hebben, valt het allemaal erg mee en gaan we vast en zeker ook nog winnen ! Stijn v Loo