SV de Vecht – SVF

11 Sep 2023 | SVF 1

Na de eerste bekerwedstrijd van vorige week gewonnen te hebben was het vandaag tijd voor bekerwedstrijd nummer 2. Deze keer een uitwedstrijd tegen S.V. De Vecht, dat zijn naam dankt aan naastgelegen rivier de Vecht. Het leuke aan bekerwedstrijden is toch vooral dat je tegen clubs speelt die je normaal niet vaak tegenkomt. Voor mij persoonlijk was ook S.V. De Vecht een nieuwe vereniging. Het bleek een kleine vereniging, met 2 velden, en jammer genoeg weinig jeugdteams. Het hoofdveld valt in de categorie knollenveld en veranderd vermoedelijk na een eerste wedstrijd in de regen in een modderpoel.  Al en met al een mooie club voor een tweede bekerwedstrijd.

S.V. De Vecht 1 heeft hun eerste bekerwedstrijd met 9-1 verloren uit bij de Posthoorn 1. Naarmate de wedstrijd op zaterdag dichterbij komt is het voor SVF lastig hier geen betekenis aan te geven. Een tegenstander die met 9-1 van het veld komt ligt uit de beker en heeft daarom waarschijnlijk weinig zin in een tweede bekerwedstrijd, is de gedachte. Dit blijkt echter niet zo te zijn..

De warming up begint onder leiding van Patrick naast het veld. Vanwege het warme weer (30 graden) is het nodig zoveel mogelijk schaduw op te zoeken. We besluiten ook wat niet met de volle 100% de warming up in te stappen, om nog energie over te houden voor de wedstrijd. Het strijdplan is namelijk als volgt: we willen graag zo snel mogelijk scoren, om ervoor te zorgen dat de tegenstander naar voren moet en gaten laat vallen.

De eerste helft begint door de relatief jonge scheidsrechter die fluit. Meteen in het begin van de eerste helft pakt SVF het opbouwen goed op, met een kans voor Wahib die de bal rond de penaltystip ontvangt via een aanval op de rechterflank. Helaas komt Wahib niet tot een schot en plukt de keeper de rollende bal van de grond. Gedurende de eerste helft heeft SVF steeds meer moeite om vooruit te voetballen en de verdediging te doorbreken. S.V. De Vecht speelt verdedigend sterk en loert op de counter, tevens is omschakeling de sterkste eigenschap de van S.V. De Vecht. S.V. De Vecht creëert vanaf de counter een aantal goede kansen, welke niet worden afgerond mede vanwege sterk keeperswerk van Marcel vandaag. Kansen voor SVF zijn er in de eerste helft niet, op wat afstandschoten van Jesse en Wahib na. Deze gingen helaas een meter of 20 over het doel heen en konden uit de naastliggende rivier de Vecht gevist worden. Met een 0-0 tussenstand gaan we de rust in.

De tweede helft start met wat wissels van mensen en posities, met terug op het veld onder andere Rigino die afgelopen weken genoten heeft van het slechte weer op vakantie. In de rust vertellen we elkaar dat we toch echt naar een goal toe moeten om het onszelf makkelijker te maken. Als we scoren kunnen we de bal in de ploeg houden en zal S.V. de Vecht toch echt de bal af moeten pakken, waardoor gaten ontstaan en we makkelijker kunnen voetballen. Na een minuut of 10 in de tweede helft geeft Gijs van Veen een steekpass op Jesse, die vanaf de punt zestien de bal in de linkerhoek langs de keeper schiet. 0-1 voor SVF! Nu moest S.V. de Vecht wel gaan aanvallen, en ontstonden er steeds meer ruimtes op het veld. Met nog een kleine 10 minuten te gaan kreeg Wahib de bal op het middenveld. Wahib draaide goed weg en gaf een steekpass op Rik die de bal goed langs keeper schuift. Zo was het 0-2 voor SVF en kon de wedstrijd rustig uitgespeeld worden. Eindstand S.V. De Vecht – SVF 0-2.

Een tevreden SVF stapt de kleedkamer binnen na de wedstrijd. Na hard werken in het warme weer kun je als trainer/leider een ding goed doen: een koelbox met blikken koud bier en fanta meenemen, om zo de start van een verdiende 3e helft in te luiden. Een man of the match zal ik niet aanwijzen, maar wordt vanaf volgende week vast wel weer bekend gemaakt door Kees Mocking die wedstrijdverslagen ongetwijfeld weer op zal pakken. Op naar de wedstrijd die we als eerste finale van het jaar zien, de wedstrijd uit tegen De Posthoorn 1 in Amersfoort.

Foto’s van Wim Terwint staan in een album.