Succesvolle bekercampagne JO08-2

23 Sep 2018 | Laatste Nieuws, SVF JO08-2

Nieuw seizoen, nieuw team, nieuwe regels, penalty’s nemen, nieuwe teamgenoten en voor een aantal voor het eerst dat ze elke zaterdag wedstrijden moeten gaan spelen. Niks 4×4 op kleine doeltjes gewoon lekker 40 minuten 6×6 met grote doeltjes. Zeven enthousiaste voetballers die na een zomerstop die voor de meesten veel te lang geduurd had, soms bijna letterlijk niet te houden waren. En dat hebben onze tegenstanders geweten, wat een energie, wat een enthousiasme, wat een topresultaat en vooral wat een plezier.

Drie bekerderby’s in drie weken, ’t Goy O8-1 als opwarmertje, CDW O8-4 als de meest beladen wedstrijd en DEV O8-2 als alles beslissende wedstrijd om de winst in de poule. Eindresultaat, drie glansrijk gewonnen wedstrijden, 1e in de poule, 29 doelpunten voor, zes doelpunten tegen, vijf verschillende doelpuntenmakers, zeven verschillende keepers en een schitterende slotwedstrijd waar het team echt vol aan de bak moest.

Na ruime overwinningen op ’t Goy en CDW (zelfs op deze leeftijd, zijn deze wedstrijden al extra beladen) stond de slotwedstrijd tegen DEV thuis op het programma. Gelijkspel was genoeg, maar vanaf de aftrap was het meteen vol gas.

Na de eenvoudige overwinningen in de voorgaande wedstrijden was het voor onze boys wel even wennen. Geen snelle goal of continu aanvallen, maar serieus aan de bak en de verdedigende kwaliteiten werden meteen op de proef gesteld. Het spel golfde op en neer en onze keeper (Tim) kon meteen een paar keer in actie komen en had zeker in het eind van de eerste helft een paar mooie reddingen, waarvan 1 met schitterende hulp van de doelpaal. Gelukkig werd de score al snel in het voordeel van SVF geopend, mooie aanval en netjes afgemaakt door Tom. Het gejuich was nog hoorbaar toen de 1-1 al op het bord stond. Maar vol energie werd de jacht op een tweede doelpunt ingezet. Door goed storend werk van Sem op het middenveld kwam Dean aan de bal en na een mooie actie maakte hij er 2-1 van. Net voor rust toch onverwachts een domper, SVF had duidelijke het beste van het spel, maar toch maakte DEV de 2-2.

Na de rust Mees in het doel voor Tim. In een tijdsbestek van enkele minuten liepen we uit naar 4-2 door mooie schoten van Tim en Dean. Maar DEV wilde nog niet van opgeven weten en scoorde de zo belangrijke aansluitingstreffer 4-3, zou het dan toch…..?. Maar daarna ging de tent op slot bij SVF, dankzij sterk verdedigen van Rens en fanatiek doorjagen van Bram, kon Mees met een paar mooie reddingen zijn doel verder schoonhouden, terwijl uit een counter SVF de bevrijdende 5-3 kon maken, game over en de terechte poulewinnaars. Op naar de eerst volgende competitiewedstrijd!!!