Strijdend en geflatteerd ten onder!

07 Mar 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Zondag 6 maart, de nummer 2 VVZA uit Amersfoort stond op het programma. Zij zijn de enige ploeg die nummer 1 Patria nog van het kampioenschap kunnen afhouden en waren van plan tegen het  lager geklasseerde SVF eens flink uit te pakken. De thuiswedstrijd werd begin dit seizoen nog kansloos door ons verloren, dat was vooral tegenhouden en leverde een ‘gelukkige’  1-3 nederlaag op.

De  meeste van onze dames hadden een uitstekende voorbereiding gehad tijdens de Candy Shop in Brothers en kwamen net uit hun mandje…. Maar tot overmaat van ramp haakte Mariska ook nog eens af met een ontstoken verstandskies en stonden er slechts 12 spelers op het formulier. Het goede nieuws dan, 1 van die speelsters was Ilse Mocking, die na maanden blessure leed weer mocht ruiken aan het echte werk. Weliswaar nog niet meer dan 10 minuten mocht spelen, maar wie weet hadden we haar nog nodig.

De opstelling dan, daar was weer de nodige improvisatie voor nodig, nog steeds geen Debbie in de spits, maar als (brakke) vlaggenist langs de lijn en ook Romy kon er vandaag niet bijzijn. Ook de scheidsrechter van VVZA kon wegens een blessure zelf niet fluiten en liet een zeer jeugdige, maar uiterst professionele scheidsrechter debuteren. Zelfs de geboorte data van onze speelsters werden gecontroleerd, tot grote ergernis van Kaka. Maar gelukkig waren we nog wel zo nuchter dat (met een beetje hulp) deze geboortedata feilloos konden worden opgenoemd!

De spits van VVZA stroopte haar mouwen nog eens goed op en streek door haar korte kapsel…. Niet wetende dat Maaike Stooker vandaag op de voorstopper positie stond. Geen enkele kans weggegeven tot grote irritatie van deze speelster, die haar ploeggenoten continue smeekte haar te helpen. Het zelfde verhaal met de rechtsbuiten van VVZA, volledig gekilled door Laura.

Dan het middenveld, Anouk en Kaka onze zekerheden stonden hun mannetje, op de plek van Mariska debuteerde Manouk alsof ze er al jaren speelde. Ontzettende leuk dat 2 oud-handbalsters die voor het eerste jaar voetballen (M&M) elke week zoveel progressie maken; bij deze een oproep aan  nog meer ex-handbalsters, sluit je bij ons aan!

De verrassing voorin zat hem dit keer aan de rechterkant, een prima spelende Kirsty steeg vandaag boven zichzelf uit. Prima acties, balvast en altijd aanspeelbaar!

Kansen over en weer, een aantal corners en toen een corner van VVZA, die niet Patrica, maar wel 1 van onze andere dames er goed uitsloeg met haar handen… Penalty tegen SVF. De speelster nam een aanloop, maar werd vanuit de dug-out van VVZA gevraagd nog heel even te wachten, zodat het doelpunt gefilmd kon worden. De aanloop en… de redding van Patricia, bij deze de oproep aan VVZA om het filmpje toch even online te zetten!

De rust in met een uitstekend gevoel, de coach hoefde niet van de bank te komen en kon lekker genieten van het steeds meer verzorgde voetbal van de Dames van SVF1, tegen de nummer 2 notabene!

Ook het eerste kwartier hetzelfde spelbeeld, tot de vermoeidheid en pech toesloegen. Spits Melissa, die tot dat moment een uitstekende wedstrijd had gespeeld ging door haar enkel. Voor de wedstrijd hadden we al afgesproken dat geen enkele speelster meer geblesseerd in de wedstrijd blijft, desnoods maar met 10 of 9 man spelen, we hebben iedereen nog hard nodig de laatste  10 wedstrijden, waar we wel elke wedstrijd zeker punten kunnen pakken. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wij, als we de boel heel houden (hoger) in het linker rijtje kunnen eindigen.

Dus maar even verder met 10 speelsters, de 10 minuten van Ilse hadden we nog achter de hand. De druk van VVZA werd opgevoerd en uit een prima genomen corner viel dan toch de 1-0 voor hen. Kort daarna weer een spelhervatting, dit keer een vrije trap die prachtig met het hoofd werd verlengd en de 2-0 stond op het bord. Maar de scheidsrechter vond het nog niet genoeg en huldigt waarschijnlijk het principe, een penalty moet zitten. De irritante spits liet zich weer eens handig vallen en weer ging de bal op de stip. Deze keer geen filmploeg van VVZA en Patricia zat er goed bij, helaas een zeer geflatteerde 3-0. We kregen nog een paar goede mogelijkheden en zeker nadat Ilse aansloot in de spits! Kwam ook daar het nodig gevaar.

Onze winst van vandaag zat hem in (de gebruikelijke) complimenten van de tegenstander over onze progressie, het steeds beter verzorgde voetbal en de rentree van Ilse, bovendien hadden de meesten daarvoor toch een superleuke avond gehad en gingen nu lekker van de welverdiende vrije middag genieten.

Vanaf zondag gaan we weer van start met een mooie reeks, tegen Schalkwijk thuis hebben we zeker wat recht te zetten, na de 7-0 nederlaag die we uit kregen. Hopen dat de we op oorlogssterkte kunnen aantreden en de geblesseerden weer wat meer minuutjes kunnen maken, Mariska succes met je kies!

dames cs