Streekderby SVL JO13-1 – SVF JO13-1

10 Dec 2018 | Geen categorie

Met een lichte spanning zijn we zaterdag afgereisd naar Langbroek. Een wedstrijd die echt wel ergens om ging!! Het puntverschil tussen de beide teams is bij aanvang van de match 3 in het voordeel van SVF. En dat willen we uiteraard graag uitbouwen naar 6. Op dat moment deelt SVF ook nog eens met DOVO en de Merino’s de koppositie van het klassement.

Bij afwezigheid van Onno worden Leon en Sjonnie bijgestaan door Edwin. Een inspirerende speech vooraf zet de mannen op scherp. Het werd al snel duidelijk dat SVL zich niet zomaar naar de slachtbank zou laten leiden. Ondanks dat onze mannen fel van start gingen kwam er al vlot een weerwoord van de blauw-witte. Echter bleef het bij kansen over en weer. Maar net voor rust wist SVF met een afstandschot de keeper te verschalken. Lekker hoor met een voorsprong de rust in!!

Na rust bleek SVF over de langste adem te beschikken. Toch benieuwd wat er in de kleedkamer allemaal beloofd is. De thuisploeg wist nauwelijks nog te imponeren, verdediging stond als een huis en voorin werd er op los gecombineerd. Helaas beloonde SVF zich (nog) niet. Toch kwam halverwege de tweede helft met een bekeken schot in de rechter hoek de 0-2 op het bord. Lekker, geeft toch wat lucht. In de finale van de pot werd er ook nog hands gemaakt in het strafschopgebied. Dit werd gezien door de jonge scheidrechter en hij wees resoluut naar de stip. De strafschop werd binnengeschoten. Yessss, eindstand 0-3!!

Compliment aan deze toch wel ‘gemêleerde’ ploeg! Waar aan het begin van het seizoen de hoop werd uitgesproken om in het linker rijtje te eindigen kunnen we met trots zeggen dat we de gedeelde eerste plaats hebben behaald. Helaas mogen we ons geen kampioen noemen vanwege het doelsaldo maar met de minst gepasseerde verdediging, hé toch ook heeuuul goed hoor… Op naar de 2e helft van het seizoen, dat het maar net zo gezellig mag zijn en succesvol mag zijn!!

Groet van een trouwe supporter.