Stoere meiden scoren er op los!

12 Dec 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Vandaag de laatste dag voor de winterstop, op het programma de wedstrijd tegen de dames van Saestum 2. Voorafgaand aan deze wedstrijd hebben de meiden uit de C-jeugd een oefenwedstrijd gespeeld, onder leiding van scheidsrechter Debbie. Er was een enorme opkomst van ouders en ook de dames hebben natuurlijk hun opvolgers goed aan het werk gezien. De wedstrijd eindigde in een spannende 3-2 en ook werden er nog penalties genomen. Daarna een heerlijke traktatie van SVF en vervolgens de wedstrijd van de Dames kijken.

Meid van de wedstrijd was deze keer Lisa, die de aftrap verrichte. Balsponsor Het Oude Raedthuys had bovendien ook nog een leuke verrassing, het kon niet op! Aan het eind van het seizoen wordt de speelster van het jaar bij de Dames gekozen, die krijgt de zogenaamde ‘Best Ellen award’ en een diner voor 2! Later meer hierover.

Dit was een wedstrijd tegen een ploeg uit het rechterrijtje die ook nog eens een speelster te weinig had en dus met 10 speelsters aantrad. Mooie gelegenheid voor ons dus om nieuwe dames in te passen en speelsters op een andere plek te positioneren. Dat het geen makkie ging worden hadden we al snel in de gaten, Saestum had een ongelofelijk goede spits meegenomen, die al direct gevaarlijk was. Toen iedereen langzaam een beetje begon te wennen aan de opstelling, had deze dame er gewoon geheel op eigen kracht inmiddels eentje ingeschoten en keken we tegen een 0-1 achterstand op!

Niet in paniek raken, gewoon de beuk erin! Een prima voorzet van Annick kwam op het hoofd (schouder) van Angela, die hiermee haar eerste doelpunt in dienst van SVF aantekende. Het was weer 1-1. Helaas kreeg de spits van Saestum het weer op haar heupen en maakte ze 1-2. Toch maar even orde op zaken stellen nu,  Debbie en Loes werden ingebracht. Debbie op haar oude positie van begin vorig seizoen, laatste man en Loes in de spits. Dat schiep toch wat meer vertrouwen en zowaar konden we de 2-2 al snel noteren. Prima uitgevoerde actie van Loes die 1 op 1 met de keeper uitgekiend een hoekje opzocht.

Na de rust weer lekker de aanval opgezocht, Lüise-Lisa had de spits inmiddels aan banden gelegd en nadat ook Maaike zich er mee ging bemoeien was de angel er helemaal uit. Al snel maakte Marinde weer haar zoveelste belangrijke goal 3-2, wat een aanwinst. Hoewel het voetbal niet erg verzorgd was bleven de kansen komen, Saestum lag op de pijnbank en stond op het laatst nog maar met 8 dames in het veld….

Een prima actie van Simone met een prachtige kopbal van Kaka, 4-2 en daarna ook nog de 2e treffer van Kaka zorgde voor de eindstand van 5-2. Voor Saestum al met al dragelijk en voor veel dames die minder vaak in de basis starten een lekkere pot.

De ‘Best-Ellen’ van deze wedstrijd was Kaka, die deze week maar liefst 10 punten verzamelde (combinatie van 2 doelpunten, trainingsopkomst en cijfer wedstrijd).

Nu lekker tijd voor de winsterstop, we trainen nog wel deze week en volgende week, maar even geen wedstrijden.

15 januari staat wederom nummer 1 SO Soest op het programma, deze keer thuis bij SVF, hier hebben we nog wat recht te zetten en de ziekenboeg is dan waarschijnlijk weer een stuk leger!

Hans de Ligt

FOTOALBUM WEDSTRIJD DAMES 1

FOTOALBUM OEFENWEDSTRIJD MEIDEN

Schrijf je in voor de nieuwsbrief