Sterke start van SVF1 tegen CTO-70 1

06 Sep 2016 | Senioren, SVF 1

Vooraf hoopte men dat de eerste wedstrijd van de competitie drie punten zou opleveren, want dat is altijd belangrijk. Hoe de drie punten gepakt werden was niet zo belangrijk.

SVF begon echter slecht aan de wedstrijd. Na vijf minuten spelen stond men al achter met 0-1. De achterhoede was schijnbaar nog niet bij de les en maakte het de aanvaller van CTO niet al te moeilijk om te scoren. Gelukkig had SVF nog bijna een hele wedstrijd om dit foutje recht te zetten.

In de twintigste minuut mocht SVF een corner nemen en Mick van de Bildt was de aangewezen persoon. Hij legde de bal precies op het hoofd van Scören Verbeek die snoeihard inkopte en zodoende SVF op gelijke hoogte bracht. Voor rust wist SVF ook nog op voorsprong te komen. Een  sublieme uittrap van Keven Kroon belandde bij Mick die de bal keurig onder controle kreeg  en zoals van een spits verwacht wordt, de keeper kansloos passeerde. Heel belangrijk voor Mick om weer eens te scoren.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Niels van den Berg kwam binnen de lijnen voor Sander Mocking. Net als in de 1e helft zette SVF met allen weer grote druk op de bal. De toeschouwers konden vaak genieten van mooi opgezette aanvallen. Er werd goed gebruik gemaakt van de snelheid van Niels. Op deze speelwijze had de tegenstander geen goed antwoord. Forse overtredingen waren vaak het antwoord. SVF bleef geconcentreerd en het werd een waar doelpuntenfestijn.

Wie scoorde dan allemaal:   3-1 Niels van den Berg, 4-1 Mick van de Bildt, 5-1 Regino Odijk, 6-1 Niels van den Berg, 7-1 Sam Odijk, 8-1 Niels van den Berg, 8-2 CTO, 9-2 Mats Vermeulen.

Inmiddels, bij een stand van 5-1 had de trainer twee wissels ingebracht. Stephan Rieff voor Nick Vermeer  en Mats Vermeulen voor Scören Verbeek, want dit was het moment om iedereen de nodige minuten te geven.

Deze monsterzege is uniek in de geschiedenis van SVF. Een klein puntje van kritiek is de manier waarop CTO kon tegen scoren.  Iedereen was uiteindelijk blij en tevreden, maar dit is pas het begin. Er zullen ook andere wedstrijden komen, maar de manier van spelen stond mij wel aan.

Balsponsor van deze wedstrijd was Onderlinge Verzekeringen Cothen en Kees Mocking nam de eerste taart van dit seizoen met veel plezier in ontvangst !

balsponsor onderlinge 4 sept 2016

a.s. Zondag speelt SVF de uitwedstrijd tegen Ardahanspor. Dit zal, denk ik, een heel andere wedstrijd worden. Foto’s van de wedstrijd staan in het album

Wim Terwint