Spelersinkijkje SVF 1 – VV Kockengen 1

08 Sep 2023 | SVF 1

Vandaag (za 2 sep) stond in het teken van de nieuwe tenues die door SVF naar buiten gebracht werden. Om 12:30 uur komt SVF 1 met de nieuwe hoofdsponsor en het bestuur samen om de presentatie van de nieuwe tenues te bekijken onder het genot van een lunch, geleverd door Broodje bij de Buurman uit Wijk bij Duurstede. Door de meesten wordt het nieuwe tenue bestempeld als één van de mooiste tenues van de afgelopen jaren vanwege een prachtig watermerk: de plattegrond van het allermooiste dorp van Nederland. Bij het maken van de foto’s (dank aan Renée van Leeuwen) blijkt dat een enkele ijdeltuit het nodig vindt een aantal keer op te drukken, u mag raden wie, om toch wat sportiviteit uit te stralen op de foto. We sluiten af met een verwachting van de nieuwe hoofdsponsor: ‘Met een tenue als deze moet vandaag gewonnen worden’. Dank aan Laysan – financieel adviseurs in vastgoed als nieuwe hoofdsponsor voor deze prachtige tenues!

De laatste voorbereidingswedstrijd werd door SVF 1 met 1-5 gewonnen van VV Lekvogels. Deze goede afsluiting van de voorbereiding werd in de kantine meteen goed gevierd door een aantal teamgenoten en vooral de nog aanwezige stafleden. Vandaag ging de knop weer om voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen 2023/2024, tevens de eerste bekerwedstrijd. De wedstrijd wordt gespeeld tegen VV Kockengen, uitkomend in de 4e klasse.

De wedstrijd begint goed met SVF dat hoog druk zet. Al snel in de wedstrijd pakt Sander Mocking de bal af van de keeper van VV Kockengen en kan daardoor de bal in een leeg doel schuiven. VV Kockengen maakt echter gauw de 1-1 (rond de 25e minuut), nadat VV Kockengen zich onder de druk uit weet te voetballen. Met een 1-1 tussenstand gaan we de rust in.

De tweede helft begint moeizaam voor SVF. De batterij begint leeg te raken en aantal wissels worden van de bank afgehaald om weer wat leven in de brouwerij te brengen. De meest opvallende wissel? Lars Odijk! De reservekeeper wordt van de bank opgetrommeld, niet om op doel te staan, maar om de rechtsback positie te vervullen. Lars was de laatste speler nog aanwezig op de bank die op het wedstrijdformulier genoteerd stond. Desondanks heeft Lars zijn rol als rechtsback goed vervuld, door af en toe die lange benen uit te schuiven en een pass te blokkeren. Aan het einde van de tweede helft herovert Dennis Dekker de bal op het middenveld en geeft een steekpass naar Jesse de Kruijf. Jesse geeft op zijn beurt een voorzet op Wahib El Makrini die goed gepositioneerd staat en de bal precies in de hoek kopt. 2-1 voor SVF!

Met deze eindstand SVF 2 – 1 VV Kockengen eindigt de wedstrijd en voldoet SVF aan de verwachting van de hoofdsponsor in de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. De eerste gele kaarten van het seizoen zijn ook binnen, genoteerd op de namen Sander Mocking en Gerard Pouw (die de kaart ontving omdat Bram Verkuijl naast hem zat en naar de scheids schreeuwde). Mocht je ergens geld in kunnen zetten op de speler die het meeste gele kaarten pakt dit jaar; kies dan absoluut Bram Verkuijl. Supporters bedankt en op naar de volgende wedstrijd: aankomende dinsdag 5 september een oefenwedstrijd tegen SVL 2 (uitslag 0-0 red.). De eerstvolgende thuiswedstrijd in de competitie kan ook in de agenda genoteerd worden: zaterdag 23 september 14:30 (SVF 1 – HDS 1).

Daarnaast staan we nog even stil bij het volgende: Remco Den Broeder heeft zijn 200e wedstrijd in SVF 1 vandaag gespeeld. We zijn blij dat Remco na al die jaren nog steeds met trots de groen-witte kleur draagt, maar ook nog steeds veel plezier in het voetbal uitdraagt. Op naar de 300? In elk geval hieronder een kleine terugblik van de afgelopen jaren.