Spannende strijd bij SVF3 in 6e klasse

05 Apr 2024 | SVF 3

Liefs drie ploegen strijden om de titel. SVF/FZO/Delta Sports. Zij dienen iedere wedstrijd te winnen daar het onderlinge verschil 1 of 2 punten is. SVF staat op dit moment op de eerste plaats, met 38 punten uit 17 wedstrijden, Delta sport heeft 1 wedstrijd minder gespeeld en staat op de 2e plaats met 36 punten, FZO staat op de 3e plaats met 36 punten uit 17 wedstrijden. Spanning alom.De wedstrijd was niet hoogstaand, maar er werd door beide teams hard gewerkt.

FZO kwam op voorsprong (0-1) en dat was voor SVF het sein om er een schepje boven op te gooien. Deze strijd werd beloond met een doelpunt zodat de staand op 1-1 kwam. De keeper van SVF (Jorn Mocking) had de gewoonte om heel ver voor zijn doel te staan. Kennelijk was FZO dit ook opgevallen en strafte dit af met een hoge bal over Jorn heen en kwam zodoende weer op voorsprong (1-2). Onder aanvoering van Niels van der Berg werd FZO onder druk gezet. Bij één van die aanvallen werd een overtreding gemaakt door FZO en scheidsrechter Ruud Kolsteeg strafte dit af met een penalty die door Niels onhoudbaar ingeschoten werd. (2-2) Kort hierna was het einde wedstrijd en kon iedereen tevreden zijn. Volgende week, 6 april, speelt het 3e de uitwedstrijd tegen Odysseus.

Foto’s staan in een album.