Soms zit het even tegen

06 Dec 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Vandaag dan de grote dag, om half 11 ´s morgens aantreden tegen de koploper S.O Soest, 9 wedstrijden hadden ze gewonnen en 1 verloren en een doelgemiddelde van 4,3 goals per wedstrijd. In de wetenschap dat we met exact hetzelfde team konden aantreden als vorige week tegen Hercules (5-1 winst) waren we er klaar voor.

Aangekomen bij Soest, bleken we op een bevroren trainingsveld te moeten voetballen. Niet perse in ons nadeel omdat wij tegen een stootje kunnen, echter besloot de scheidsrechter (misschien wel terecht uit veiligheidsoverweging) elk fysiek duel af te fluiten. Zo werd het dus niet onze dag. Omdat Debbie tijdens de training weer last van haar knie had gekregen besloten we met haar geen risico te nemen en gingen we met Angela in haar plaats van start met wederom onze nummer 10 Mariska op het doel.

De wedstrijd was niet best en tot overmaat van ramp, viel Annick in een duel op haar arm en moest geblesseerd het veld verlaten. De schrik zat er toch wel wat in bij SVF, hoewel Suus de plek van Annick prima overnam. Een paar speldenprikjes van SO Soest, maar zelf creeërden we de eerste helft ook geen kans. Een momentje van onoplettenheid en de bal lag toch bij ons in het doel. Rusten met een 1-0 achterstand.

De 2e helft konden we meer op hun helft spelen en door dreiging van Marinde zaten we een paar keer dicht bij de gelijkmaker. De tijd tikte door en het voetbal werd er niet heel veel beter op, hoewel Soest duidelijk vermoeider raakte. Tijd voor een tacktische wissel dus. Spits Loes erbij en verdediger Kaka er uit. Nog geen 5 minuten later stak de mid-mid van Soest echter dwars door het midden het veld over en schoot de bal op het doel, een beetje pech voor Mariska die hem niet kon wegstompen en het was 2-0.

Kopjes omlaag? Nee, zeker niet, want binnen 5 minuten was het Marinde die weer voor gevaar zorgde en de 2-1 hoog in de verre hoek inschoot. Later nog een bal voorlangs waar we niet niet bij konden. Heel langzaam begon het veld te ontdooien en nog zwaarder te worden, een solo van Soest en het was gebeurd, 3-1. Ondanks een alles of niets offensief ging het hem vandaag niet worden.

Precies op de helft van de competitie kunnen we de balans opmaken, een 6e plaats van de 12 met een prima doelsaldo. Slechts 2x verloren van de nummers 1 en 2 en zeker niet kansloos. Dure punten laten liggen tegen Kampong en VVZA, dus eigenlijk 4 punten minder dan had gekund. Een selectie met 23 dames, waarvan de nieuwkomers steeds beter gaan voetballen en die tegen de tegenstanders uit het rechterrijtje de wedstrijden voor ons kunnen gaan winnen.

Kunnen wij wat Soest de eerste 11 wedstrijden heeft gedaan? Namelijk in 11 wedstrijden 30 punten pakken?
We kennen nu elke tegenstander en gaan er een mooie 2e competitie helft van maken. We zien wel waar we eindigen, zondag starten we tegen Saestum thuis om 2 uur. We zijn bezig om een voorwedstrijd van de kittens te organiseren, dus nog mooie wedstrijden zien voor de winterstop?  Tot zondag !

Hans de Ligt

Schrijf je in voor de nieuwsbrief