Scorend het jaar afgesloten!

21 Dec 2015 | SVF VR1

Zondag 20 december stond de wedstrijd tegen Dames4 van Hoogland gepland, er was wat twijfel of er wel genoeg dames op de been gebracht konden worden, maar dat lukt door wat schuiven in agenda´s uiteindelijk toch, dat is de goede spirit, met als uitschieter Anouk die helemaal uit Duitsland kwam rijden om nog wat minuten in de 2e helft te maken.

Met 0 punten stijf onderaan zou dit natuurlijk de makkelijkste wedstrijd van het seizoen moeten worden, maar deze dames bleken behoorlijk te kunnen voetballen.  Wel zo leuk natuurlijk want voor ons is het goed om in deze flow ook goede tegenstand te hebben, dan groeien we nog meer en meer.

Een prima fluitende scheidsrechter liet veel toe, in ons voordeel want speelsters zoals Debbie, Romy en Kaka vliegen er vaak stevig in, altijd op de bal natuurlijk, maar dat maakt tegenstanders behoorlijk onzeker.

De eerste helft diverse kansen van onze kant, Melissa kwam een paar keer prima in scoringspositie, maar op de voor haar nieuwe linkerflank was het nog even wennen om de bal voor het goede been te krijgen. De aanvoer van het middenveld was vandaag zeer goed verzorgd, veel minder opportunistisch een genot om naar te kijken. Grote uitblinker in de eerste helft was deze keer Manouk, die elke opbouw verstoorde en continue voor haar mannetje opdook en de bal weer naar Debbie of onze andere spitsen bracht.

Het kon natuurlijk nooit lang duren, maar het vizier was nog niet helemaal scherp, flink wat schoten net over het doel, veel  meer lef dan andere wedstrijden. Uiteraard was het weer onze superspits Debbie die de 1-0 aantekende en weer gingen we met een voorsprong de rust in.

Anouk was ondertussen ‘geland’  en we hadden zowaar een wissel op de bank! De 2e helft was wat rommelig, maar al snel lag ook de 2-0 voor ons erin. Hoogland werd wel steeds gevaarlijker in de counter, maar dan is er altijd Simone en/of Patricia als dubbelslot op de deur.

Toen HET moment van de wedstrijd, onze ‘vrouwelijke uitvoering van Jordi’ besloot maar eens uit de opbouw iets over het middenveld op het doel te knallen, hij ging zo hard dat ik niet kon zien of hij onderkant lat of binnenkant paal uit de het doel stoot, de keeper was kansloos en niemand heeft kunnen zien of hij over de lijn was, maar Romy dit soort schoten mag je vaker doen en dan zal dit zeker beloond gaan worden.

De sfeer werd wat grimmiger, maar SVF hield het hoofd erbij. Anouk viel nog in en op een paar prachtige geleende knalroze voetbalschoenen maakte ze het de tegenstander erg lastig. Kansen voor Mariska en Manouk waren er nog, maar de 3-0 werd uiteindelijk ingeschoten door… wie anders dan onze spits.

Wat nog vermeldt moet worden is het grote aantal supporters wat tegenwoordig ook naar onze uitwedstrijden komt, dit geeft aan dat het Damesvoetbal bij SVF steeds meer op de kaart komt.

Een prima prestatie dames, wederom de 0 gehouden en het voetbal wordt ook steeds verzorgder, nu lekker uitrusten en bijkomen van deze zware pot, hopen op een betere bezetting in de 2e helft van het seizoen.  17 Januari 2016 gaan we onze eerste van 3 thuiswedstrijden op rij spelen en wat zou het mooi zijn als we de ongeslagen reeks kunnen voortzetten, een opmars naar het linkerrijtje is zeker mogelijk. Fijne kerstdagen allemaal gewenst en een sportief en gezellig 2016. Tot ziens op de nieuwjaarsreceptie van SVF voorafgegaan naar het oliebollenmixtoernooi op 3 januari waar ik hoop dat onze Dames ook massaal gaan meedoen!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief