Schalkwijk JO12-1 – SVF JO12-2 20 november 2021

22 Nov 2021 | Laatste Nieuws

Vandaag tegen de koploper van de competitie; Schalkwijk. Het is een grauwe en grijze dag, gelukkig wel droog.
Verzamelen bij SVF, om daarna de wedstrijd om 11:00 uur te kunnen beginnen. We hebben hulp van Owen en Bart vanwege afwezigheid van enkele vaste krachten.
We moeten snel de warming-up doen, want de tijd is gevlogen tussen vertrek en aanvang van de wedstrijd. Schalkwijk is dan toch weer verder dan gedacht en het Overeind in Schalkwijk een (inderdaad) héél eind.
Maar goed, we gaan beginnen. Om 11:05 starten we tegen de JO12-1 van Schalkwijk. Er loopt een reus in dat team. Verbaasd kijken we elkaar langs de lijn aan…..”als hij O12 is, dan…….” De varianten kunt u bedenken. Vergeleken met onze ‘kleinsten’ is het lengte maal 2. Maar zoals vaker gaan onze dappere strijders voor niemand uit de weg. Al snel na het begin zijn, door de verhoudingen in het veld, conclusies te trekken…..het wordt een zware middag.
Daarvoor moeten we dan de “good-old” SVF mentaliteit uit de kast halen; knokken. Als het niet mooi kan, dan maar een keer lelijk de punten mee in de tas.
De eerste minuten zijn voor Schalkwijk, zij scoren de 1-0. Maar met vechtlust knokken we door. In 12e minuut een knal van Stefan op de paal, in de 14e minuut een schot van wederom Stefan, die wordt gekeerd door de keeper…..meer per ongeluk dan bedacht. Dat had toch al wel een voorsprongetje voor SVF kunnen betekenen. We gaan rusten, even de tactiek doornemen. Na de 1e pauze gaat het over en weer. Er wordt door beide ploegen hard gewerkt en lang staat de stand 1-0 op het bord. Diverse kansen en goede reddingen door de keepers over en weer.
Het is rust, tijd voor de Claudia Fruitbooster. Die gaat er in als koek! Het tweede deel van de wedstrijd moet het dan gebeuren. In de 40e minuut rondt Bart een solo af met een schuiver in de hoek 1-1. Dik verdiend, en de keeper eindelijk verschalkt. Schalkwijk stelt in de 45e minuut weer orde op zaken en schiet de 2-1 binnen. Hmmmm….da’s niet de bedoeling en een tikkie voor SVF, die net aan doorpakken begon te denken. Maar net voor de 2e pauze kopt Stefan de bal weergaloos binnen. De voorzet van Bart was ook ‘op de stropdas’ bij Stefan. Een prachtige goal. We gaan dus met gelijke stand het laatste kwartier in. Maar daar slaat het fysiek om. Schalkwijk is sterk en snel, en SVF loopt de gaten niet meer dicht. De verdediging strijdt, maar de aanvalskracht van Schalkwijk kan niet meer worden afgeslagen. Daarnaast regelt ‘de reus’ de zaken achterin bij Schalkwijk, dus de kansen voor SVF nemen af. De pijp is leeg. Schalkwijk loopt uit naar 5-2. We zijn strijdend ten onder gegaan. We winnen wel de penaltyserie, voelt ook wel lekker. Volgende week een vrije zaterdag. Zaterdag 4 december gaan we -hopelijk (?) weer verder met de competitie.
⚽️⚽️⚽️