Schalkwijk 2 – SVF 2

20 Sep 2016 | Senioren, SVF 2

SVF begon goed aan de wedstrijd, veel balbezit maar helaas weet men geen kansen te creëren. Na 20 minuten zwakt het niveau en baltempo af. Schalkwijk neemt het initiatief over en wordt geleidelijk sterker. Dit leidt tot twee grote kansen!! Gelukkig worden beide niet benut en voorlangs geschoten.

SVF weet de wedstrijd opnieuw naar zich toe te trekken ondanks dat ze de laatste 15 minuten van de eerste helft met met 10 man verder moeten. Dit nadat er een overtreding wordt gemaakt op de rand van het strafschop gebied. Een gele kaart en dus 10 min. langs de kant…  SVF heeft op dat moment opnieuw het betere van het spel, maar creëert te weinig om direct gevaarlijk te worden. We gaan dan ook de rust in zonder doelpunten.

De 2e helft begon redelijk maar na een ongelukkige overtreding krijgt SVF een penalty tegen. Deze wordt goed binnengeschoten 1-0 achter. Dit brak het ijs voor Schalkwijk, en SVF had daar geen antwoord op. Want na de 1-0 volgde vrij snel de 2-0.

SVF probeert het wel met hard werken (onder leiding van Erik Vernooij) maar komt niet meer aan het voetballen toe. Enkel twee dode spelmomenten geven SVF wellicht nog een strohalm tot een aansluitingstreffer maar ook deze worden niet benut en worden gepakt door de doelman van Schalkwijk. De koppen gaan dan steeds meer naar beneden staan en SVF lijkt geen schim meer van het elftal wat de eerste helft speelde.

Na een goed lopende aanval van Schalkwijk…! Volgt na een snelle counter ook nog eens de 3-0.

SVF krijgt nog wel twee kansen na een goed lopende aanval via Freek Balk die een sprint (van 20 m) inzet en een goede voorzet weet af te geven in het strafschop gebied. Maar telkens weer een been van Schalkwijk die de bal weet weg te werken. Schalkwijk laat SVF het balbezit houden maar weet niet veel meer te creëren. De 4-0 kwam dan ook niet als een verrassing en gekeken naar de wedstrijd was dit ook terecht.

SVF kwam vandaag gewoon te kort op alle fronten en verliest de derby van Schalkwijk met 4-0.

Volgende week spelen we thuis om 11:00uur tegen Houten (de nieuwe mede koploper van de reserve 4e klasse 17)

Wij rekenen op uw steun! #SVF2

Supporter Rieff

schalkwijk-svf-2