Saestum JO9-3 – SVF JO9-2 16 maart 2019

17 Mar 2019 | JO09-2

In oktober 2018 speelden we reeds eerder tegen dit team. Toen was het prachtig weer, nu is het koud, een harde wind en bakken met regen. Gelukkig liggen voor het speelveld de kleedruimten zodat de wind wat tegen wordt gehouden.

Wat weten we nog van Saestum?
Nou, dat ze een Saestummer Lieke Martens (wel blond) in hun gelederen hebben en een aantal spelers (jongens) met een geweldig schot in de benen. Vandaag zijn die er ook weer allemaal bij. Wij zijn ook compleet.

We hebben vanwege het tijdstip (08:30) allemaal thuis reeds ons tenue aangedaan. Was een top idee Patrick! We leggen de overige spullen in de kleine kleedkamer waar nog een team zich aan het omkleden is. Allemaal een beetje rommelig maar we hoeven nu alleen nog een praatje te houden. Voor het mopje van de week is helaas geen tijd dit keer. Time is ticking.

Aangekomen op het veld kunnen we na de mini warming up gelijk beginnen. SVF kent een goed begin. De eerste kans van Wissam hadden we eigenlijk al geteld maar gaat net naast.

Saestum komt op 1-0. Een voorzet van de blonde Lieke wordt goed afgerond. Aansluitend een goede actie en dito kanonschot van Johnny Kanon (bij Saestum). Gelukkig gaat de bal net naast en houdt onze keeper Jasper zijn adem nog even in.

Het spel begint zich beter te ontwikkelen. SVF speelt goed en de bal gaat meer en meer van voet naar voet. Heel tof om te zien. Je ziet er ook gelijk profijt van, Saestum komt er niet aan te pas en aansluitend scoort Wissam de 1-1. Dik verdiend.

Er volgt een VAR momentje. Karel tikt de bal bij een uitbal het veld in en jaagt de bal in de goal. Commotie alom, want de scheids (lees; spelbegeleider) keurt de goal af. Na wat discussie blijft de scheids bij zijn besluit…helaas. In zijn ogen heeft Karel de bal niet eerst het veld ingespeeld. Nou, wij weten wel beter, maar de scheids is niet te overtuigen.
Onze boys en girls laten zich niet afleiden en gaan door met het goede spel. Een knal van Wissam beland op de paal, maar gelukkig staat Tygo op de goede plaats en tikt de 1-2 binnen.

Na de pauze gaat het toch een beetje mis. De Saestummer Lieke scoort de 2-2 en de 3-2. Tsja, eerlijk is eerlijk, dat meisje is gewoon erg goed. Hopelijk gaan we die in de toekomst op de grote velden terugzien.

Na de rust loopt Saestum verder uit naar 4-2 en 5-2. Eigenlijk verloopt de wedstrijd gelijk aan het scenario van de thuiswedstrijd. Saestum heeft het tussengedeelte van de wedstrijd in handen. SVF neemt in het slotgedeelte weer de regie over.

Jasper scoort in het laatste kwart de 5-3 en Jayden de 5-4. Er is net niet genoeg tijd over om de stand gelijk te trekken…….helaas. Een gelijkspel had verdiend geweest aangezien onze toppers kansen genoeg hebben gehad hiervoor. En omdat een terechte goal is afgekeurd.

Maar goed. De penalty’s snel nemen (formaliteitje) en douchen. Iedereen is verkleumd.

Aankomende zaterdag 23 maart om 10:15 uur thuis tegen Houten. De koffie-portemonnee is weer terecht dus de koffie staat klaar. Komt dat zien en laten we onze bikkels weer naar de overwinning juichen. We hebben nog een ? te schillen met Houten…….vorige wedstrijd nipt verloren. te schillen met Houten…….vorige wedstrijd nipt verloren.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief