S.V.F. op z’n best

31 Oct 2016 | Senioren, SVF 1

KVVA, de tegenstander van 30 oktober, prikkelde SVF vanmiddag. SVF bestreed deze ploeg, die nog ongeslagen was, met strijd en goed voetbal. SVF zette steeds vroeg druk op de bal,  daardoor was de tweede bal meestal voor SVF. Van hieruit kon met de spitsen in stelling brengen. De betere kansen waren dan ook voor SVF.

De eerste grote kans was voor Mick van de Bildt. De bal scheerde door zijn haren na een voorzet van links door Sander Mocking, maar kon niet afgerond worden. Dit was echter uitstel van executie.
In de 25ste minuut kon Bart van Dijk raak koppen, nadat Mick van de Bildt al koppend dicht bij een doelpunt kwam. Jammer was dat Sander Botman moest uitvallen. Sander die zich goed staande houdt als overgekomen junior . Justin Schoonderwoerd kwam hem vervangen. Voor rust wist KVVA toch nog gelijk te komen. Een hoge bal werd verkeerd ingeschat door SVF. Dit werd afgestraft door KVVA. (1-1)

De 2e helft pakte SVF de draad weer goed op. Op het middenveld bleven zij de baas en de gevaarlijkste speler van KVVA, Michael Beke, werd weinig ruimte gegeven. In de 30ste minuut van de 2e helft mocht Roel Barten een vrije schop nemen. Mick van de Bildt stond op de goede plek en wist deze al koppend te verzilveren. Een terechte voorsprong. Nu was het zaak om geen fouten meer te maken. Dit begreep keeper Kevin Kroon ook heel goed, want dat bracht hij in beeld door een paar mooie reddingen.

Inmiddels had Nick Vermeer de plaats ingenomen van Nando Koedam. Het was en bleef een heerlijke wedstrijd, zeker als je supporter was van SVF. In de 35ste minuut van de 2e helft een prima aanval van SVF. Bart van Dijk wist subliem Mick van de Bildt te bereiken die alleen op de keeper afging en daarbij wist hij de rust te bewaren. Met een prachtig stiftballetje bracht hij de stand op 3-1.
Deze voorsprong gaf SVF niet meer uit handen.

Vooraf zou iedereen blij geweest zijn met één punt, maar in de loop van de wedstrijd was duidelijk dat SVF de volle buit binnen kon halen en dit tot grote vreugde van heel SVF tot stand bracht. Zoals reeds gezegd dit was de beste wedstrijd van dit seizoen en het was een overwinning van het collectief.

a.s. Zondag speelt SVF de uitwedstrijd tegen Kismet in Utrecht om 14,30 uur.  Met een collectief zoals vandaag zal dit ook weer drie punten kunnen opleveren.

Wim Terwint

FOTO’S

Schrijf je in voor de nieuwsbrief