S.V.F. JO13-1 tegen Odijk JO13-1

05 Nov 2017 | JO13-1, Pupillen

4/11/2017

De warming-up:

Toen ik bij S.V.F. aankwam en mijn team al zag warm lopen en inpassen, dacht ik; ‘dat gaat vast wel goed komen.’ Helaas kon ik niet meedoen vanwege mijn liesblessure, en was Finn er ook niet bij, maar ik hoop dat Finn en ik er volgende week gewoon weer bij zijn bij de volgende wedstrijd. En nu heb ik ook nog iets heel feestelijks, want we hebben vandaag 2 jarige jobben; Jasper en Sjoerd van Heerde!

De wedstrijd de 1e helft

De wedstrijd begon, in het begin ging het nogal een beetje ‘heen en weer’ met de bal, maar er waren wel een paar kansen voor ons. Bijvoorbeeld die van Wessel; want Wessel maakte een actie een schoot de bal toen over de keeper heen maar die ging helaas wel mis (wij hebben het geluk dat Odijk een kleine keeper heeft). Daarna had Tijl nog een goede poging, maar die leverde ook geen doelpunt op want die ging op de paal, maar toen hadden we wel een corner! Bij een andere corner nam Tijl hem en scoort Bram met een kopbal in de 10e minuut, 1-0 S.V.F. Even later in de 15e minuut scoort helaas Odijk, 1-1. Toen er een kans kwam en de bal naar Tijl werd gepasst, werd Tijl getackeld en kregen we een vrije trap. Toen de vrije trap werd genomen ging hij jammer genoeg mis, maar er komen steeds meer kansen die hopelijk straks in doelpunten veranderen. Even later luid het fluitsignaal en gaan we de rust in met 1-1.

De wedstrijd de 2e helft

Er was al een goede kans met Tijl en Simon die tot een corner werd verwerkt. En toen de corner genomen werd door Tijl (een hoge bal), scoort Wessel in de 38e minuut met een heerlijke goal, 2-1 S.V.F. Toen was er weer een kans  van Tijl, hij scoort over de keeper heen in de goal! Nu staan we met de 42e minuut 3-1 voor. Maar in de 44e minuut scoort Odijk met een volley dus is het alweer 3-2, we mogen dus nog niet zeggen dat we gaan winnen! Na een tijd scoort Tijl maar die was (blijkbaar) buitenspel. Dus toen we al boos waren scoort Odijk ook nog een keer om ons nog woedender te maken, 3-3. En om er nog een schepje bovenop te doen scoort Odijk nog een keer… Sjoerd (van Heerde) probeerde de bal nog tegen te houden maar toen zat hij al, 3-4 Odijk. En toen ging het fluitsignaal, einde wedstrijd…

Joep van Rooijen