S.V.F. een maatje te groot voor Kismet

19 Dec 2016 | Heren zondag, SVF 1

Deze laatste wedstrijd voor de winterstop was voor vele supporters van SVF een goede afsluiting van de eerste helft van het seizoen 2016-2017.  Al snel in de wedstrijd bleek, dat zij konden gaan genieten van het spel van SVF.

Het eerste kwartier was Kismet niet bij machte om in het zestienmetergebied van SVF te komen. Met sprankelend voetbal liet SVF de ene na de andere mooie aanval zien. Veel beweging, ook zonder de bal, en bij balverlies met z’n allen weer kort op de bal, zodat Kismet niet aan voetballen toekwam.  Geweldig om SVF zo bezig te zien. Het wachten was op het eerste doelpunt. Ondanks de vele aanvallen van SVF moesten de supporters tot de 20ste minuut wachten toen de zoveelste mooie aanval eindelijk doeltreffend werd afgerond door Nando Koedam. (0-1)  Sander Mocking bracht met een prachtige schuiver van links de stand op 0-2.

Kismet stond constant onder druk en wist de achterhoede niet in moeilijkheden te brengen. Op snelheid waren zij, sowieso de voorwaartse van Kismet de baas. Met de stand van 0-2 ging men rusten. De gezelligheid in de kantine leed er niet onder bij Kismet.

Het goede spel van de 1e helft werd door SVF weer gauw opgepakt. Na vijftien minuten in de 2e helft waagde Nando Koedam een schot op het doel. De bal werd onderweg nog van richting veranderd en was zodoende onhoudbaar voor de keeper (0-3). De debutant, bij SVF, de A junior Julian Heijmans werd gewisseld voor Sören Verbeek. Julian had zich goed staande gehouden. De trainer zal zeker dit seizoen, nog wel eens een beroep doen  op hem. Gezien het verloop van de wedstrijd kon de trainer met een gerust hart nog twee wissels inbrengen. Sander Mocking en Nick Vermeer werden vervangen door respectievelijk Sander Botman en Rick Hoekema.

Na de zoveelste aanval wist Bart van Dijk de eindstand op  0-4 te brengen. Vandaag was dit weer een overwinning door het collectief.  Kijkend naar de vele aanvallen, waar doelrijpe kansen uit voortvloeiden, had de stand hoger kunnen uitvallen, maar iedereen was natuurlijk blij met deze prachtige overwinning. De spelers, de leiding en de supporters hadden genoten.

Op 29 januari 2017, beginnen we aan de 2e helft van het seizoen 2016-2017 met de uitwedstrijd tegen CTO 70 om 14.00 uur.

Ik wens iedereen prettige feestdagen en voor 2017 een sportief maar vooral  een gezond jaar toe.

Wim Terwint

FOTOALBUM

Met ruim  40 supporters aanwezig bij de wedstrijd !

Schrijf je in voor de nieuwsbrief