S.V.F 80 % bal bezit, maar zonder punten!

09 Oct 2016 | JO11-1, Pupillen

Zaterdag 8 oktober 9.15 in Cothen S.V.F JO11-1 – DEV JO11-1

S.V.F 80 % bal bezit, het betere spel maar zonder punten!

Onze jongens begonnen fris aan de wedstrijd. Na een minuut of 5 waren er al verschillende speldenprikjes uit gedeeld door onze jongens. Waarna in de 6e minuut Toontje oog in oog kwam met de keeper van DEV. Deze kwam goed uit zijn goal, Toontje probeerde het met een lob maar deze was net te hard. De volgende aanval liep uit tot een corner en deze kwam na een kluts voor de voeten van Rens die hem op zijn schoen nam maar het schot ging net over.  De keeper van DEV hervatte het spel snel waardoor DEV met een snelle goed uitgespeelde counter de 0-1 maakte.

SVF was veel aan de bal en er ontstonden een aantal kleine kansen. Na een mooie voorzet van Jason was het Lucha die rakelings overschot. In de 10 minuten voor de rust was het Rens met een prachtige steekpass door het midden op Toontje, ook nu maakte de keeper van DEV het hem moeilijk en stopte de bal. Even ging het spel over en weer en kon geen van de ploegen de rust vinden. De laatste 10 minuten voor de rust was het weer SVF die vaak gevaarlijk waren voor het doel van DEV. De corners werden goed genomen door Koen maar zowel Jason als Toon wist de bal niet achter de keeper van DEV te krijgen.

Net voor de rust nog een mooie voorzet van Wessel op Toontje maar de bal ging net voor het doel langs. De aanval erna een mooie actie van Wessel en een hard schot in de korte hoek ook deze pakte de keeper van DEV (deze jongen had een hoop werk in de 1e helft)

RUSTSTAND 0-1 tegen alle verhoudingen in!

Na de rust was het Wessel die gelijk van afstand schoot helaas ging de keeper van DEV verder met waar hij geëindigd was en ook deze bal pakte hij. Weer wist hij de bal snel mee naar voren te geven waarop er weer een snelle aanval volgde en spits van DEV kwam alleen voor Liam te staan en Liam kwam ver uit zijn doel en de spits probeerde hem te lobben maar deze ging ver over. Gelijk een reactie van SVF: een mooie pass van Bram op Koen die vanaf de achterlijn de bal voorgaf op Lucha die de bal koelbloedig binnen tikte. 1-1 zeer verdient. Er zit meer in zo voelt het.

Het is SVF met het balbezit en het is DEV die loert op de counters. Halverwege de 2e helft is het vooral de nr. 10 die het de verdediging van SVF moeilijk maakt. Met een hard schot op de lat is het Merijn die de bal snel op brengt en Wessel vind. Wessel wordt op zo’n 18 meter vanaf de goal van DEV onderuit gelopen, vrije trap. Wessel gaat zelf achter de bal staan en wat een poeier!!!! Op de kruising (hij wil er echt niet in). DEV reageert gelijk en is er weer snel uit nu is het weer de nr. 10 die voor Liam komt en Liam pakt hem fantastisch maar de bal komt voor de 2e keer voor zijn voeten en nu maakt het wel af 1-2.

En 3 minuten later nog een mooie snelle aanval van DEV vanaf de rechter kant komt de bal voor het doel en schiet de speler hem onhoudbaar in het dak van het doel. 1-3. Toch geven de jongens niet op en blijven zoals altijd ervoor gaan. Dat is ook een klasse natuurlijk. Ze blijven voor elkaar en met elkaar werken tot het laatste fluitsignaal heeft geklonken. 2 minuten voor het einde nogmaals een actie van Toontje maar helaas ook deze gaat net voor het doel langs.

EINDSTAND 1-3

We hebben kunnen genieten van een hardwerkend SVF met erg veel balbezit en mooi voetbal, maar helaas gaan de punten mee naar Doorn.

Komende week weer lekker trainen en dan volgende week weer lekker knallen tegen DOSC. Deze hebben een puntje minder als SVF dus ook dit zal weer een spannende wedstrijd gaan worden!

Tijdens de wedstrijd is er mooie actie foto’s gemaakt door Matthijs Oudshoorn op zijn site kan je deze bekijken www.fotografieoudshoorn.nl

Een enthousiaste supporter